+1 تراز
1,087 بازدید
آغاز گفتمان فوریه 28, 2017 در ایران امروز از سوی (3,595 تراز)
ویراست در Mar 4, 2017 از سوی

"هزاره ی سوم " زبانزدی که کم و بیش همه ی ما شنیده ایم . فروشگاه ها و شرکت ها و سازمان هایی نیز بدین زبانزد ، نامگزاری شده اند . اما آیا می دانند که این زبانزد برای یک ایرانی و یک شرکت ایرانی یک خوارداشت بشمار می رود ؟

زبانزد (اصطلاح) هزاره ی سوم نشان از سومین دوره از دوره های هزار ساله است و با گذشت دوهزار و هفده سال از میلاد مسیح ، روشن است که ما اکنون در هزاره ی سوم بسر می بریم . اما آیا برای ما که بیش از ده هزار سال تاریخ شکوفا و دانشورانه داریم ، ننگ نیست که خود را در کنار اروپاییان بشمار بیاوریم و پیشینه ی خود را به سه هزار سال پیش برسانیم ؟

اگر بنا باشد دوره های زمانی را به دوره های هزار ساله بشماریم ما دست کم می باید زبانزد هزاره ی  دوازدهم یا چهاردهم را بکار ببریم .

این خوارداشتی بزرگ است که چون غربیان سه هزار سال بیشتر تاریخ ندارند ما هم خود را در کنار آنان بنشانیم و همپایه ی آنان بدانیم و پیش از این3 هزار سالی که از تاریخ انان می گذرد را دوره ی پیش از تاریخ بخوانیم !  در حالی که 5 هزار سال پیش در کشور ما عمل جراحی انجام می شده است .

روان نیاکانمان را نیازاریم ...

(مهدی زیدآبادی نژاد)

4 پاسخ

+1 تراز
پاسخ داده شده Mar 1, 2017 از سوی (182 تراز)

با درود خدمت نگارنده این متن >> با توجه به روندی و رویه ای که هم اکنون جوانان ایرانی یا با دیدی گسترده تر جوانان کشورهای اسلامی که بیشتر با محدودیت هایی روبرو بوده اند در پیش گرفته اند ( یادگرفتن از غربی ها و ... ) چه در گفتار چه در نام گذاری فرزندان چه در لباس پوشیدن و ... بدون اینکه حتی معنی نوشته های روی لباس هایی که می پوشند و یا دانستن معنی نام های که روی فرزندان خود می گذارند و ... استفاده از نام هایی همچون هزاره سوم ، جهان سوم و ... بدون حتی یک لحظه تفکر و تحقیق در مورد معنی آن چیز عجیبی نیست . و این یعنی تقلید کورکورانه

+1 تراز
پاسخ داده شده Mar 28, 2017 از سوی (188 تراز)
درود بر شما

آه که از این ناآگاهی ها، دل هر آنکه ایران را بشناسد، به درد می آید.

ما که آگاهیم وظیفه داریم تا مردم را آگاه کنیم.
0 تراز
پاسخ داده شده ژوئیه 16, 2018 از سوی کاوه آهنگر
درود دادار هستی برشما

وقتی بزرگان و مهتران قوم به دنبال غرب و آویزان شدن به آنان باشند,البته نتیجه ای جز این ببیار نیاید.
0 تراز
پاسخ داده شده ژوئیه 31, 2018 از سوی آریابد
با درود

فرهیختگان ایران بزرگ ، برای دگرگونی این روند نادرست  یا بایستی گاهشماری 2577 هخامنشی را پذیریم و یا 3756 بهدینی . امید که زمینه بازگشت به ارزشهای میهنی فراهم گردد.

گفتمان های پیشنهادی

+1 تراز
0 پاسخ
آغاز گفتمان ژوئیه 3, 2016 در ایران امروز از سوی مهدی زیدآبادی نژاد (3,595 تراز)
0 تراز
0 پاسخ
آغاز گفتمان اکتبر 1, 2018 در گذشته ی ایران از سوی hashemi
0 تراز
1 پاسخ
آغاز گفتمان دسامبر 17, 2023 در ایران امروز از سوی takug (2,031 تراز)
...