0 تراز
763 بازدید
در سرزمین ایران از سوی (4,351 تراز)
آریایکان تازه نزدیک به چهارهزار سال پیش به هندوستان و ایران رسیدند. آن زمان کشور یا سرزمین-ی به نام ایران نبود کمابیش شش هزار سال پیش اروپایکان و ایرانیکان از هم جدا نبودند. مردمان بومیک ایران آریایک نبودند و نتوان ایشان را ایرانیک نامیدن.

1 پاسخ

+3 تراز
از سوی (3,608 تراز)

درود بر شما

در چند سال گذشته بنا بر پژوهش های گوناگون روشن شده است که کوچ آریاییان از بیرون به ایران ریشه و بن مایه ی روشن و درستی ندارد و وارونه ی آن از کوچ ایرانیان (آریاییان) از ایران به دیگر سرزمین ها در بن مایه های کهن ایرانی بسیار یاد شده است .

شاهنامه نمایان می سازد که آریاییان در زمان فریدون سه بهره می شوند و دو گروه از آریاییان بنام های سلم و تور به دیگر سرزمین ها می روند .

آریاییان سلمی به باختر (غرب) رفتند و آریاییان توری به توران زمین و آریاییان ایرجی در ایران ماندند و ما اکنون ایرجی هستیم .

در همین زمینه پیشنهاد می کنم کتاب های " زندگی و مهاجرت آریاییان بر بنیاد گفتارهای ایرانی " و "داستان ایران " نوشته ی استاد فریدون جنیدی را بنگرید.

همچنین می توانید به جستارهای زیر نگاهی داشته باشید :

http://www.mehremihan.ir/iranian-history/1505

http://www.mehremihan.ir/news-and-reports/94-cultural-news/3235

http://www.mehremihan.ir/ebook/2343

 

0
از سوی (4,351 تراز)
ایرانپرستی خواجگان فریدون جنیدی و فاروق صفیزاده را میستایم بژ برنایشتی را دوست ندارم. تا آنجا که میدانم پاشَنَه-ای (مدرک pâšana )نشان دهنده ی کهنی بیشتر از چهارهزارساله ی آریاییکان اندر ایران یافته نشده است. اگر از چیز یا پاشنه -ای آگاهی دارید  مرا به آگاهانید تا آن را بررسی کنیم.

گفتمان های پیشنهادی

+1 تراز
0 پاسخ
آغاز گفتمان ژان 30, 2017 در سرزمین ایران از سوی ВОСПУҲР (4,351 تراز)
+1 تراز
1 پاسخ
آغاز گفتمان مارس 8, 2021 در تیره های ایرانی از سوی جاوید جاویدان
0 تراز
1 پاسخ
آغاز گفتمان نوامبر 6, 2020 در سرزمین ایران از سوی خسته ام
0 تراز
1 پاسخ
آغاز گفتمان می 27, 2017 در سرزمین ایران از سوی پرشیا
...