پیدا شدن شهری تاریخی در روباه تپه

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: در محوطه باستانی روباه تپه شهر تاریخی متعلق به دوره هخامنشی کشف شد.
علی اکبر وحدتي گفت: این شهر تاریخی طی کاوش‌های باستان شناسی در محوطه ریوی تپه (روباه تپه) شهرستان «مانه و سملقان» کشف شد.
وی افزود: کشف این شهر 80 هکتاری در کاوش‌های باستان شناسی محوطه «روباه تپه» که به منظور تعیین عرصه و حریم و لایه نگاری از یک ماه پیش آغاز شده بود اتفاق افتاد.
وحدتی اضافه کرد: سفالینه ها، باروی قلعه، خمره‌های ذخیره آذوقه، سرپیکان های مفرقی و مهره‌های مفرغی کشف شده در این شهر باستانی حاکی از قدمت سه هزار و 500 ساله این محوطه و بازگشت آن به اواخر عصر مفرغ و اوایل عصر آهن دارد.
وی با بیان اینکه این محوطه در طول دوره‌های تاریخی به تناوب محل اسکان، شهرنشینی و روستانشینی بوده است، گفت: به نظر می‌رسد تنها در دوره هخامنشیان بیشتر این 80 هکتار مسکونی بوده است.
معاون میراث اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی اظهارداشت: تپه ریوی (روباه تپه) در یک کیلومتری غرب روستای «نجف» و یک کیلومتری شمال روستای «قره مصلی» از توابع بخش مرکزی «مانه و سملقان» در خراسان شمالی واقع شده است.(مهر)

دیدگاه‌ها  

+1 # hadi 1392-07-06 00:12
با سلام و عرض خسته نباشید
مطالب سایت بسیار خوب و مختصر و مفیداند و از این بابت از دست اندر کاران ممنونم منتها کمی باید رو عکس هایی که برای مطالب قرار می دهید دقت نمایید چند موردی مشاهده شده که عکس مربوط به محل دیگری بوده اینجام این عکس مربوط به شهر سوخته در سیستان است، لطفا عکس اصلاح شود.
با تشکر موفق باشید.
پاسخ دادن

نوشتن دیدگاه