مهرمیهن | رسانه ی فرهنگ ایران

تازه ها از ساخت فیلم کورش کبیر

این جُستار تازه ترین رخدادها پیرامون ساخت فیلم کورش بزرگ "کوروش کبیر" را پوشش می دهد و همواره به روز می شود.

فیلم کورش کبیر

جوزانی : با اینکه 700 میلیون تومان برای ساخت فیلم کورش هزینه شده است :

فعلا ساخت فیلم کوروش کبیر متوقف شده است

01/05/1398

مسعود جعفری جوزانی گفت: متاسفانه اراده ی ساخت در دست ملت و ما نیست. سرمایه‌گذارهای ایرانی هم شهامتش را ندارند و بیشتر برای کارهای دیگر می‌آیند نه فیلم‌ساختن!
ما شماری سرمایه‌گذار خارجی پیدا کردیم، با آنها قرارداد بستیم و کار را شروع کردیم ولی متاسفانه مشکلاتی بر سر راه‌شان پدید آوردند تا حدی که آنها یک‌سری کمک‌هایی انجام دادند و دیگر گذاشتند و رفتند!
من امیدوارم پیش از اینکه بمیرم، «کوروش» را بسازم چون ساخت آن برایم آرزو شده است.

..........
فرماندار ملایر به آگاهی رساند:

فیلم کورش بزرگ در ملایر ساخته می شود

01/03/1397

عبدالعظیم رضایی که در در جمع مسئولان روابط عمومی ادارات این شهرستان سخن می گفت افزود:.تفاهم‌نامه ساخت فیلم با این کارگردان مطرح سینمای ایران که ملایری هستند، انجام شده و به‌ زودی احداث شهرک سینمایی نیز جهت ساخت این فیلم در ملایر آغاز خواهد شد.رضایی گفت: ساخت این کار ارزشمند ضمن اینکه نشان از فرهنگ و قدمت تاریخی این دیار دارد جایگاه شهرستان ملایر را در عرصه ملی تقویت می کند.

..........

پس از یکسال دیرکرد در کار :

ساخت فیلم کورش بزرگ آغاز شد

01/03/1396

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، مراسم رونمایی از کتاب کورش بزرگ و اعلام رسمی آغاز ساخت فیلم کورش بزرگ امشب دوشنبه اول خردادماه با حضور جمع کثیری از سینماگران در موزه سینما برگزار شد.

داریوش ارجمند که اجرای این برنامه را برعهده داشت در ابتدا این مراسم ضمن خوش آمد گویی گفت که امروز پرداختن به تاریخ کهن کشورمان یکی از مهمترین کارهایی است که باید به آن پرداخته شود. در میان پادشاهان همواره افرادی بودند خون ریز اما کورش در میان آنها یک دردانه است که نه تنها ما بلکه تمام دنیا به آن افتخار می کنند. علی معلم یکی از آرزوهاش این بود که کورش ساخته شود. ما در تاریخمان انسانهایی داریم که می توانیم به آنها افتخار کنیم. آنهایی که در جنگ بودند می دانند که ما می توانستیم در زمان جنگ عراق را به توپ ببندیم اما امام گفت نه.
وی ادامه داد: تشکر می کنم از جعفری جوزانی که می خواهد کورش این شخصیت دردانه تاریخ را برای جهانیان روایت کند. ساخت این فیلم بسیار گران است. چونان خود کوروش که انسان گرانی بود.  تشکر می کنم از سرمایه گذاران این فیلم اما سرمایه گذار اصلی این اثر مردم هستند.

علی نصیریان در ادامه این مراسم بیان کرد: من نمی دانستم که علی معلم عزیز در این پروژه شریک هستند. حال که دانستم بسیار خوشحال شدم. علی معلم یک انسان سینما دوست و ایران دوست بود. به همین خاطر است که دغدغه ساخت چنین آثاری را داشته است. ساخت چنین پروژه هایی بسیار خطیر است و باید بسیار برای ساخت آن دقت کرد. یکی از سختی های این گونه فیلم ها روایتهای گوناگونی است که سینه به سینه روایت شده است که بعضا باور آن برای مخاطب دشوار است.
وی افزود: چیزی که باید از آن پرهیز کرد استفاده از بازیگران خارجی است. اینچنین پروژه هایی چون تاریخ خودمان است، باید خود ایران آن را ایفا کند. این که بازیگر خارجی بیاوریم تا تاریخ ما را ایفا کند کار صحیحی نیست. مسعود جعفری جوزانی مرد میدان ساخت چنین آثاری است و می تواند این فیلم را جهانی کند. برای سازندگان این پروژه آرزوی موفقیت دارم.

فتح اله جعفری جوزانی مدیر دفتر جوزان فیلم نیز اظهار کرد: آقای علی نصیریان مسائلی را با من مطرح کردند که به نظرم من مقصر آن هستم. ما اگر از بازیگران خارجی در فیلممان استفاده نکنیم، نمی توانستیم از سرمایه خارجی کمک بگیریم. خوشبختانه این موضوع حل شده است و در این پروژه از بازیگران خارجی استفاده نمی کنیم. ما تا وقتی که خودمان قدم در ساخت یک فیلم درباره تاریخمان برنداریم نمی توانیم بگویم که آنها چرا تاریخ ما را اینگونه نشان می دهند. قطعاً آنها با تفکرات و نفع خود سناریو می نویسند و می سازند. افتخار می کنم که در این راه توانستیم گامهای بسیار کوچکی برداریم.

در ادامه این مراسم ویدیویی از علی معلم که سرمایه گذار این فیلم بود به نمایش در آمد.

سپس آذر معماریان همسر علی معلم پشت تریبون آمد و بیان کرد: جسارت و صداقت در رفتار علی معلم در این سه دهه بر هیچکس پوشیده نیست. او معمولاً همکارانش را از جنس خودش انتخاب می کرد. برای آن بود که همگام شد با مسعود جعفری جوزانی. به یاد دارم چندین سال قبل از آن که فیلم 300 ساخته شود شوق آن را داشت که فیلمی درباره کوروش بزرگ بسازد. زمانی که در چشم باد از تلویزیون پخش شد گفت که مسعود جعفری جوزانی می تواند این وظیفه را برعهده بگیرد. یادم نمی رود زمانی که درباره این فیلم صحبت می کردند از یک تکلیف سخن می گفتند. من عهد کرده ام که تا آخر در کنار مسعود جعفری جوزانی باشم و از صیانت این پروژه دفاع کنم.
وی ادامه داد: ما عهد کرده ایم که اگر هر کداممان در قید حیات نباشیم دیگری آن را به اتمام برساند. در جوزان فیلم انجمنی به نام نخبگان ایرانی تشکیل شده است که تمام نخبگان به این فیلم کمک کند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در این مراسم گفت: آقای ظریف قرار بود در این مراسم حضور داشته باشند اما بخاطر شلوغی و کارهای زیاد نتوانستند حضور پیدا کنند و من را به نمایندگی فرستادند. کار درباره کوروش بزرگ باعث افتخار کشورمان است چرا در پیرامون ایران هراسی به شدت در حال ترویج است.

اکبر عالمی نیز اظهار کرد: کوروش بزرگ برای همگان شادی آرزو می کرد. مسعود جعفری جوزانی هم سینما را خوب می شناسد و هم می داند که تکه های تاریخ را چگونه باید دراماتیک کرد. مسعود قرار نیست در این فیلم کوروش را چونان بزرگ کند که نتوان آن را باور کرد. من به شما قول می دهم که شاهد فیلم قابل درک خواهید بود.

مسعود جعفری جوزانی در ادامه این مراسم بیان کرد: من و علی سالهای بسیاری است که رفیق بوده و هستیم، آدمها نمی روند آدمها در قلب دوستانشان زندگی می کنند. بسیار عوامل سریال در چشم باد گفتند که نمی شود در تابستان در جنوب کشور فیلمبرداری کرد. من گفتم چطور بچه های ما زمان جنگ در این خرما پزان رو به روی دشمن ایستادند. ما رفتیم و این سریال را ضبط کردیم.علی معلم با من است در ساخت این فیلم و روح او به من برای ساخت این فیلم کمک خواهد کرد.

کتایون ریاحی اظهار کرد: وقتی شور حضور مردم ایران را در انتخابات مشاهده کرده، دانستم که کشورم دارای فرهنگی غنی است. ما باید بتوانیم پدرمان را به دنیا معرفی کنیم، پدری که فرزندی چون علی معلم داشت. بار دیگر باید نام کوروش به کشورمان برگردد. خانم معماریان باید بدانند که در این مسیر تنها نخواهد بود، ما هم در کنار ایشان خواهیم بود. از همه ایرانیان در سراسر جهان می خواهیم که خودتان را حمایت کنید چرا که قرار است ایران و ایرانی در این فیلم به نمایش درآید.

در پایان این مراسم از سایت فیلم سینمایی کورش رونمایی به عمل آمد.

..........

خردادماه 95 ساخت فیلم کورش کبیر آغاز می شود:

نقش کورش بزرگ را یک ایرانی بازی می کند

15/12/1394

به گزارش خبرنگار سینمایی ایسنا‌، این کارگردان که کتاب فیلمنامه «کوروش کبیر» را 14 اسفندماه در شعبه الف شهرکتاب رونمایی کرد، درباره ساخت این پروژه سینمایی بیان کرد: پیش از این قرار بود با علی معلم این فیلم را بسازیم که نشد و در حال حاضر سناریو به یکسری سرمایه‌گذار واگذار شده و تا به اینجای کار هر آنچه انجام شده با هزینه شخصی بوده است.

او در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا‌ درباره واگذاری سناریو و زمان شروع فیلمبرداری «کوروش کبیر» گفت: سناریو از طرف من به شخصی واگذار شده که البته اسم او را اکنون ذکر نمی‌کنم، اما زمان مشخصی برای بررسی وجود دارد و اگر پس از شش ماه پیش تولید آغاز نشود سناریو به مولف برگشت داده می‌شود. در حال حاضر یکسری از سرمایه ‌گذاران که قصد همکاری در این پروژه را دارند از وارد کنندگان بزرگ در ایران هستند.

او ادامه داد: به این ترتیب با سرمایه گذارانی صحبت شده تا برای ساخت فیلم کمک کنند، اما از آنجا که در کار با سرمایه‌گذاران ایرانی تا وقتی قرار دادی امضا نشده و پولی گرفته نشده نمی‌توان با قطعیت از چیزی سخن گفت ترجیح می‌دهم اسمی به میان نیاورم، اما قرار است اواخر خرداد ماه کار عملی شروع شود و وارد پیش تولید شویم که البته بعد از آماده کردن آرت‌بوک پیش تولید شروع می‌شود.

جعفری جوزانی در این‌باره توضیح داد: آرت بوک کتابی است که "سکرت بوک" هم نام دارد و تعداد محدودی از عوامل فیلم می‌توانند آن را ببینند در این کتاب همه چیز با جزئیات مشخص است و حتی قبل از اینکه بازیگران انتخاب شوند‌، گریم و لباس آن‌ها به طور کامل قابل بررسی و دیدن است. این کتاب به شکل 3D ساخته می‌شود و آنقدر اهمیت دارد که هر کس آن را ببیند انگار فیلم را دیده است چون حتی تمام ریتم فیلم با زمان‌بندی دقیق در آن لحاظ شده است.

وی افزود: این آرت بوک که تاکنون نمونه‌ای از آن در ایران ساخته نشده و امیدوارم ما شروع کننده آن باشیم برای این است تا قبل از ساخت فیلم بتوان متوجه شد که قرار است چه چیزی ساخته شود و به این ترتیب در بودجه هم به نوعی صرفه جویی شود، چرا که در این کتاب از استوری برد تا بافت گیاهی و منطقه‌ای، ابزار‌آلات و نیز توجیهات اقتصادی قابل دسترسی و دیدن است.

به گفته وی؛ این کتاب تقریبا تا یک ماه دیگر تمام می‌شود و حداکثر تا دوماه دیگر قابل چاپ خواهد بود.

مسعود جعفری جوزانی همچنین درباره محل ساخت فیلم «کوروش کبیر» اظهار کرد: تمام لوکیشن‌های خارجی فیلم در ایران است و بخش اصلی کار توسط هنرمندان ایران انجام می‌شود، اما جمع کردن کار و در بزرگترین استودیوهای جهان انجام خواهد شد چون فیلم به شکل مدرنی فیلمبرداری می‌شود و ما در ایران باند پهنی را که لازم است در اختیار نداریم. البته قبلا طرح چنین استودیویی را برای سریال پوریای ولی به تلویزیون داده بودم ولی متاسفانه اتفاق نیفتاد و الان از سر اجبار این کار را انجام می‌دهیم.

کارگردان فیلم «ایران برگر» درباره بازیگران فیلم «کوروش کبیر» و نیز مجوز ساخت سینمایی آن هم بیان کرد: در این فیلم بازیگران بین المللی هم حضور خواهند داشت اما کوروش کبیر را قطعا یک ایرانی بازی می‌کند و اینکه از هنرپیشه‌های مطرح است یا خیر جزو سورپرایز‌های پروژه است.

او ادامه داد: درباره مجوز ساخت نیز در حال حاضر لازم نیست چنین مجوزی گرفته شود البته این فیلمنامه برای دکتر ایوبی فرستاده شده و سه سال قبل هم در وزارت ارشاد آن را خوانده‌ام و کسی با آن مشکل ندارد. ضمن اینکه یک پروانه موقت یکساله هم داشت که دوره آن تمام شده است، اما با این حال فیلم "کوروش کبیر" از آن نوع فیلم‌هایی است که ابتدا باید همه کارهای آن انجام شود و گرفتن یک کاغذ از وزارت ارشاد نه می‌تواند عامل بازدارنده من باشد و نه تشویق کننده. بنابراین اگر لازم باشد مجوز بگیرم، می‌گیرم و اگر هم نخواهند مجوزی بدهند مهم نیست، من کارم را می‌کنم فیلمم را می‌سازم و فکر می‌کنم این حق را هم به لحاظ قانونی دارم.

به گزارش ایسنا، در مراسم رونمایی کتاب فیلمنامه «کوروش کبیر» که بخش اول تریلوژی آن منتشر شده است،هنرمندانی چون شهاب حسینی، علیرضا رئیسیان، نیوشا ضیغمی، فریبا متخصص، سحر جعفری جوزانی، هارون یاشایایی، ماه‌چهره خلیلی و نیز پروفسور امین،‌استاد دانشگاه که به گفته خود 25 سال است در انگلستان تدریس می‌کند و حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور از دانشجویان او بوده نیز حضور داشتند.

..........

در روز 14 اسفندماه 94

فیلم نامه ی کوروش کبیر رونمایی می شود

11/12/1394

مراسم رونمایی از کتاب فیلمنامه «کوروش کبیر» روز جمعه ۱۴ اسفند از ساعت ۱۸ در شهر كتاب الف واقع در زعفرانيه، خيابان مقدس اردبيلي، ميدان الف، خيابان الف، نبش کوچه سوم برگزار می شود.

فیلمنامه این اثر سینمایی با نام «کوروش کبیر، دفتر اول» توسط مسعود جعفری جوزانی نوشته شده است و عبدالکریم یونسی و فتح الله جعفری جوزانی پژوهشگران این اثر تاریخی هستند.

جعفری جوزانی در این مورد با بيان اينكه بزرگ‌ترین آرزویش ساخت فیلم کوروش است، گفته است:«کوروش شخصیتی بوده که در زمان تاسیس حکومتش، ملت‌های مختلف با افتخار زیر پرچم وی می‌آمدند و می‌خواسته‌اند بخشی از امپراطوری او باشند. از سوی ديگر، کوروش جنگجو نیست، بلکه اندیشمند است و به انسان و کرامت انسانی احترام می‌گذارد بنابراین، دانستن درباره او در شرایط کنونی از ضروريات است.» كوروش كبير، دفتر اول اين فیلم‌نامه است و دفتر بعدی آن نیز به زودی منتشر خواهد شد.

..........

گامی رو به پیش در ساخت فیلم کورش

مسعود جعفری جوزانی : در حال جذب سرمایه برای ساخت فیلم هستیم.

15/01/1394

مسعود جعفری جوزانی از ساخت فیلم سینمایی «کورش کبیر» به عنوان یکی از گزینه‌های برای حضور در جشنواره فیلم‌ فجر امسال خبر داد. وی افزود: نگارش فیلمنامه «کورش کبیر» انجام شده است و پروانه ساخت آن را نیز دریافت کردیم و مشکلی برای تولید آن نداریم و اگر منابع مالی فیلم تامین شود، کار ساخت آن شروع می‌شود.

جوزانی اضافه کرد: امسال در جهت اقتصاد سینمای ایران به دلیل اینکه حرفهایی برای گفتن داریم حتما فیلم می‌سازم.
کارگردان «کورش کبیر» با بیان اینکه موضوعات این قبیل فیلم‌ها همیشه از به روزترین موضوعات جامعه است، گفت: هر مطلبی که در مورد کوروش نوشته شده است توسط گروه محققین ما مطالعه و به صورت کامل فیلمنامه آن نگارش شده است.

وی درباره موضوع و داستان فیلم گفت: کورش اولین انسانی است که به جای زور شمشیر از افکارش استفاده کرد و هیچ‌گاه از ابزار زور و قدرت برای رسیدن به مقاصدش استفاده ای نکرد. پاک دستی، پاک اندیشی، و دوران زندگی کوروش کبیر از جمله مواردی است که در این فیلم به نمایش در می‌آید.

جوزانی همچپنین از مقدمات ساخت «کوروش کبیر» در شاهرود و ایجاد شهرک سینمایی خبر داد .

..........

گزارش ویژه ی مهرمیهن از دو هفته نامه ی امرداد :

مسعود جعفری جوزانی : زندگی ام را برای فیلم کورش بزرگ می گذارم

04/08/1393

ایرانیان سالهاست که چشم به راه ساخت فیلم از استوره های تاریخ سرزمینشان هستند . بی گمان ساخت فیلمی از کورش بزرگ که بیش از نیمی از تاریخ پرشکوه ایران را رقم زده ، یکی از این آرزوهاست . چند سال است که زمزمه ی ساخت فیلم کورش بزرگ در دنیای سینما پیچیده است . تا چندی گرفتن پروانه از ارشاد دشواری راهش بود اما اکنون دشواری های مالی سدی بر آغاز این پروژه ی بزرگ است . فیلم سینمایی کورش بزرگ پروژه ی مشترک  مسعود جعفری جوزانی  به عنوان کارگردان و تهیه کنندگی  علی معلم  است .

علی معلم پیش از این گفته بود که هزینه ی ساخت اینگونه پروژه ها سنگین است و سرگرم رایزنی با پشتیبانان مالی است و زمانی که سرمایه گذار خوب برای اینکار پیدا شود ، فیلمبرداری را کلید خواهد زد .

امرداد در گفتگویی که با مسعود جعفری جوزانی داشته است چنین نوشت :

آرزوی بزرگ من ساخت فیلم کورش بود که فیلم نامه ی آن را سه سال و نیم پیش با همکاری تیم کارشناسی بسیاری از جمله فتح الله جعفری جوزانی و عبدالکریم یونسی نوشته ام .  جوزانی ادامه می دهد :

با هنرپیشه های هالیوودی که بنا است در این پروژه بازی کنند گفتگو شده و تاییدیه را گرفته ایم . تنها دشواری پیش و روی آغاز این پروژه ، جذب سرمایه گذار است . این هزینه ی سنگین باید از بخش خصوصی تامین شود . من و علی معلم نمی توانیم شماره حسابی را برای اینکار ویژه کنیم و این تنها همت مردمی را می طلبد تا گام در این راه بردارند .

جعفری جوزانی از هنرمندان بنام ایرانی نام برد که اعلام آمادگی کرده اند تا بدون دریافت هیچ دستمزدی نقشی در این فیلم داشته باشند . جوزانی بگونه ای از نقش های این فیلم سخن گفت که انسان را می برد به روزگار هخامنشیان .

او از برگزاری جشن نوروز سخن گفت که چگونه جزئیات آن را در فیلم نامه نوشته است . همچنین از آیین روشن کردن آتش روی بام در آستانه ی نوروز و آموختن پاکی و دفاع از سرزمین که رسم وآیین آن روزگار بود.

جعفری جوزانی کتاب نخست فیلمنامه را در اختیار ما گذاشت تا شاید آوردن بخش هایی از آن دیگ غیرت ایران دوستان را به جوش آورد و گره از ساخت فیلم جهانی کورش بزرگ بگشاید .

15 سالگی کورش بزرگ در داستان فیلم نامه :

روی بام های خانه های کاهگلی و سنگی آتش برافروخته اند. بچه های دهکده گل های سیاه گوش برسر چوبدستی های خود بر افراشته نوروز خوانی می کنند .نوجوان سربیت خوان ، در حالیکه مشعلی در دست دارد پیشاپیش آنها می رود .سربیت خوان : بهار آمد ، بهار آمد / بهار لاله زار آمد.

نوجوانی خوش قد و بالا با گونه هایی استخوانی ، پیشانی بلند ، چشمانی درشت و سیاه ، بینی کشیده و راست ، با موهای سیاه و موج داری که تا روی شانه هایش می رسد ، همراه مرد ریز نقش و لاغر اندامی گوسپندان را از چرا بر می گرداند. مرد : دیر وقت است کورش تو برو سر و تنت را بشوی و سدره ات را اندازه کن ! کورش : با هم میرویم !

کورش به سوی خانه کوچک کاهگلی که آتشی بر بام آن روشن است می رود .

کورش : درود بر مادر مهربانم .

زن : تا خورشید نخوابد تو و پدرت دست از کوه و دشت بر نمی دارید ؟ کورش : گوسپندان از گیاه تازه روییده دل نمی کنند . زن در حالیکه شالی را بر سر بسته باز میکند و به سوی او می رود . فردا مراسم کشتی بستن است ، باید سدره ات را اندازه کنم ... موبد : کیستی ؟کورش : ( لحظه ای مردد می ماند ) آن کس که به خواست اهورا مزدا به گیتی آمده تا پندار نیک ، گفتار نیک و کردار نیک او را بیشترین حد به شادی بیاورد ...عروسی با شکوهی بر پاست ، کاساندانا در رخت سبز عروسی و سرپوش سرخی که رویش را پنهان کرده سوار بر اسبی سپید با بال و دمی حنایی پشت سر موبد موبدان به سوی کاخ برده می شود .مردم دم در خانه هایشان آتش افروخته باریختن آویشن و شیرینی بر سر عروس فریاد شادزی ، شادزی سر داده اند . دختر بچه ها در رخت های رنگارنگ در حالی که کاسه هایی پر از گلبرگ در دست دارند ، سر راه عروس  را گلباران می کنند . کورش تا دم دروازه کاخ به پیشواز عروس آمده او را از اسب فرو می آورد و بدره ای زر در دستش می گذارد . دختران جوان از بالای بام و ایوان ها گلبرگ و آویشن بر سر عروس و داماد می ریزند .عده ای سنجد و شیرینی جلوی مردم می گیرند . عروس و داماد پشت سر موبد وارد کاخ می شوند.موبد موبدان در رخت و کلاه سپید ، شالی سبز روی دست عروس و داماد می اندازد و در حال اندرز خوانی آن را می پیچاند .

آنچه خواندید تنها گوشه ای از زندگی پر شکوه کورش بزرگ در فیلمنامه بود . جعفری جوزانی با یک جمله گفت و گویش را به پایان داد : حتی اگر همه زندگی ام را بفروشم فیلم کورش بزرگ را می سازم .

..........

گرازش خبرگزاری خبر آنلاین:

پرویز شیخ طادی : یک متن درست تاریخی تدوین کرده ایم

24/01/1393

پرویز شیخ طادی گفت: سرمایه گذاران پروژه 'کوروش کبیر' پرداخت هزینه 20 میلیاردی آن را قبول کرده بودند اما تنها شرط آنان مبنی بر تضمین اکران فیلم میسر نشد و منصرف شدند. البته ما هنوز کوتاه نیامده‌ایم و مصر هستیم ساخته شود
.
پرویز شیخ طادی در گفتگویی درباره پروژه متوقف مانده «کوروش» گفت: سرمایه گذارانی که برای این پروژه حاضر به همکاری شده بودند، پرداخت هزینه بیست میلیاردی آن را قبول کرده بودند، اما تنها شرط آنان مبنی بر تضمین اکران فیلم میسر نشد و منصرف شدند.

این کارگردان سینما ادامه داد: البته ما هنوز کوتاه نیامده ایم و مصر هستیم «کورش» ساخته شود. تحقیقات درباره این شخصیت تاریخی بسیار مفصل بود و از کودکی کورش تا مرگ او را در بر می‌گرفت، بنابراین نمی‌توانستیم تنها در یک فیلم سینمایی حق مطلب را ادا کنیم. باید حتما یا یک مجموعه شود یا ۱۱ فیلم سینمایی.

او گفت: در تحقیقاتمان متوجه شدیم روایت‌های تاریخی اشتباهات زیادی دارد و به همین دلیل تدوین یک متن درست کار بسیار سختی بود که ما انجام دادیم و حالا نمی‌توانیم به سادگی موضوع را رها کنیم.

..........

گزارش روزنامه ی مردم سالاری :

علی معلم : فیلم برداری نزدیک به یک سال به درازا می انجامد

03/05/1391


مرجان حاجي حسني: پرونده فيلم کوروش کبير که قرار است زندگي کورش، پادشاه هخامنشي را به تصوير بکشد سرانجام به جريان افتاد.

حدود يک سال قبل بودکه مسعود جعفري جوزاني و علي معلم به عنوان کارگردان و تهيه کننده، براي ساخت فيلمي با محوريت کوروش درخواست پروانه ساخت داده بودند که ساخت اين پرونده با عدم صدور مجوز مواجه مي‌شد.

اما تازه‌ترين شنيده ها حاکي از آن است که اداره نظارت درخواست پروانه ساخت اين فيلم را مجدداً به جريان انداخته و علي معلم اظهار اميدواري کرده که به زودي مجوز ساخت اين فيلم سينمايي از سوي اداره نظارت و ارزشيابي وزارت ارشاد صادر شود.

علي معلم(تهيه کننده سينما) با اعلام اين مطلب گفت‌: دو هفته گذشته درباره اين فيلم با سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ديدار و گفت‌و‌گو کردم و ايشان هم به شمقدري اعلام کرد که ساخت اين فيلم پيگيري شود‌.

وي ادامه داد‌: بعداز ديدار با شمقدري وي از من درخواست طرح توجيهي براي ساخت فيلم کرد و من هم اعلام کردم که قصد دارم فيلم کوروش کبير را در قالب يک پروژه ملي بسازم‌.

به گزارش ايلنا معلم با اشاره به تلاش زماني بسيار براي نوشتن فيلمنامه فيلم گفت‌: در گفت‌و‌گو با چند نفر از اعضاء شوراي پروانه ساخت و همچنين سينماگران و براساس اخباري که ازشوراي پروانه ساخت دارم فيلمنامه مورد استقبال قرار گرفته است‌.

معلم با تاکيد بر اينکه ساخت اين فيلم بيش از يک سال طول مي‌کشد افزود‌: راهکاري را براي ساخت اين فيلم مد نظر قرار داده‌ام که براساس آن فيلم تبديل به يک پروژه ملي و مردمي مي‌شود و از سرمايه‌هاي مردمي استفاده مي‌کند و يک پروژه ملي مي‌شود .

معلم افزود‌: اگر همين امروز نيز با ساخت فيلم موافقت شود برنامه ريزي و راه اندازي اين پروژه يک سال طول مي‌کشد اما براساس راهکارهاي که درنظر گرفته شده طرح موفقيت آميز مي‌شود‌.

وي ادامه داد‌: هفته آينده قصد دارم تا به ديدن جواد شمقدري بروم‌.

دیدگاه‌ها  

+301 # مهدی 1391-05-12 11:39
البته درستش کوروش بزرگ هست نه کبیر از کلمات عربی استفاده نکنید تا انجا که امکان دارد
پاسخ دادن
+198 # ندا 1391-09-03 14:51
من خیلی دوست دارم مجوز بگیره یعنی میشه از کشورم یه فیلم تاریخی ببینم
پاسخ دادن
+66 # cyrus 1391-12-18 11:48
در
اصل نام این فیلم این میشهcyrus the great
پاسخ دادن
+152 # علی 1392-09-13 19:29
امیدوارم که درست بشه تا جهانیان بدونن که مردم ایران از چه تمدن با شکوهی برخوردارند
پاسخ دادن
-93 # mohammadi 1392-09-28 22:34
از خوشحالی دارم میمیرم.... البته کبیر درسته عربیه ولی خیلی با ابهت تر از بززگه
پاسخ دادن
+76 # mojimichael 1392-12-04 16:34
قرار بود بین المللی باشه نه ملی
پاسخ دادن
+104 # ملایری 1393-01-24 23:33
خوشحالم آقای جوزانی که افتخار ما ملایری هاست فیلم بزرگترین مرد ایران رو میسازه از همین جا دستمریزاد میگم
پاسخ دادن
+48 # راسل کرو 1393-01-26 21:53
امیدوارم راسل کرو نقش کوروش را بازی کنه چون خیلی تو این نقش ها استاده
پاسخ دادن
+98 # کیومرث 1393-03-02 20:34
بی نهایت خوشحالم
ایکاش این فیلم همه واقعیات رو بنویسه وحاشیه نداشته باشه .وبه اسم کوروش بزرگ ساخته بشه .افتخار همه ایرانیان
پاسخ دادن
+78 # محمد 1393-03-08 15:15
برترین نام برای این فیلم ((پدر پاک آیین))
پاسخ دادن
-54 # هامی 1393-03-17 14:13
امید وارم نقش کوروش فریبرز عربنیا بازی نکنه و پشنهاد میشه حداقل دوران سالخوردگیش را جمشید مشایخی بازی کنه...
پاسخ دادن
-150 # محمد رضا 1393-03-18 21:10
امیدوارم دوران جوانی کوروش بزرگ و محمدرضا گلزار بازی کنه
پاسخ دادن
+124 # فرهاد 1393-03-24 11:13
سلام همه كشورها تاريخ و تمدن خود رااز طريق سينمابه نمايش ميذارن.درحاليكه ايران بزرگترين تمدن دنيا رو داره از فيلم كوروش بزرگ خبري نيست.لطفا اگر ميخواهيد فيلم بسازيد در شان كوروش بزرگ بسازيد.مرسي
پاسخ دادن
+68 # خشایارشا 1393-03-29 14:53
اگر درست ساخته بشه می تواند جایزه اسکار رو بگیره همین الان کل مردم دنیا می دانند که چه قدر ادم با وقاری بوده {ایستاده بمیرید بهتراست تا روی زانوهایتان زندگی کنید} کوروش کبیر
پاسخ دادن
+72 # داریوش 1393-04-08 17:36
خدا کنه سنم به این فیلم برسه.کورش بزرگ چرا کورش کبیر ناسلامتی زبونمون پارسی هستا.کورش بزرگ دارم فارسی میگم
پاسخ دادن
+78 # داریوش 1393-04-10 10:28
گفتاورد از محمد رضا:
امیدوارم دوران جوانی کوروش بزرگ و محمدرضا گلزار بازی کنه

عزیزم داریمدر مورد کورش حرف میزنیم گلزار که بازیگر نیس فقط یه مانکنه
پاسخ دادن
+59 # داریوش 1393-04-10 12:45
گفتاورد از ندا:
من خیلی دوست دارم مجوز بگیره یعنی میشه از کشورم یه فیلم تاریخی ببینم

سلام ندا مطمئن باش این ارزوی همه ایرنیها هست منم دیگه دل تو دلم نیست واسه دیدن این فیلم
پاسخ دادن
+56 # علی 1393-04-10 13:10
سلام خسته نباشید چه عجب یکی هم پیدا شد به فکر ساختن فیلم از بزرگترین افتخار ایران وانسانیت بیوفته خدا کنه فقط در حد حرف نباشه و واقعا بسازن فیلمشو تا پشت دست محکمی بشه در جواب ساختن فیلم دروغی 300
پاسخ دادن
+28 # داریوش 1393-04-10 14:51
بازم سلام.کسی هست که بگه نقش کورش نصیب چه کسی میشه یا اینکه چه کسی این نقش رو بازی کنه
پاسخ دادن
+21 # علی 1393-04-14 01:33
قراره نقشه کوروشه راسل کرو بازی کنه ظاهرا
پاسخ دادن
+16 # داریوش 1393-04-16 11:06
سلام علی راسل کرو دیگه پیر شده به نظرت نمیشه یکی دیگه رو انتخاب کنن
پاسخ دادن
+26 # امیر محمودی 1393-04-19 17:19
بهترین فرد برای این نقش بی شک گلادیاتور قرن 21 راسل کرو هستش و بس
پاسخ دادن
-30 # داریوش 1393-04-21 09:14
راسل کرو همش داره فیلمای تاریخی بازی میکنه یه جورایی این نقش رو فقط میخره مث یه دلال
پاسخ دادن
+68 # زینب 1393-04-22 14:58
کاش بعداز کوروش کم کم فیلم سورنا...آریو برزن....داریوشم ساخته بشه
پاسخ دادن
+40 # تیرداد 1393-04-24 10:08
درود بر ایران و دوستداران کوروش بزرگ.نظر شخصی کوچکی از جمع هواداران کوروش بزرگ در مورد این فیلم تاریخی این است که برای نقش کوروش باید از شخصیت بزرگ ایرانی استفاده شود که بتواند تمامیت وجودنیک کوروش را نشان دهد نه اینکه از شخصیتی خارج از این مرز و بوم مثل راسل کرو استفاده گردد امیدوارم این فیلم هر چه سریعتر و بدون حاشیه ساخته شود
پاسخ دادن
+43 # خشایارشا 1393-04-29 14:06
گفتاورد از زینب:
کاش بعداز کوروش کم کم فیلم سورنا...آریو برزن....داریوشم ساخته بشه

سورنا فرمانده ایرانی بود که ارتش عظیم روم رو شکست داد در زمانی که کمتر از سی سال داشت ودر نظر مردم به نیک نامی مشهور بود
پاسخ دادن
+19 # داریوش 1393-04-30 15:48
زینب جان سلام بزار حالا ببینیم با کورش بزرگ چیکار میکنن بعدش برن سراغ بقیه
پاسخ دادن
+41 # مهدیه 1393-05-02 01:49
من واقعا خیلی خوشحال شدم این بهترین خبر اینترنتی بود که تا حالا خوندم نمی دونم چی بگم ! هنوز تو شوکم باور کنید دستام می لرزه تنها چیزی که میگم اینه که امیدوارم فیلم خوبی از آب در بیاد تا بعد از ساختش نگیم ای کاش ساخته نمی شد...
پاسخ دادن
+21 # سروش 1393-05-02 12:03
حالا که میخواهند در مورد تاریخ خودمان
فیلمی بسازند یک سال باید بدوند
پاسخ دادن
+17 # ياشار 1393-05-04 05:27
خدا كنه بر اساس مستندات تاريخي باشه نه خيالي
پاسخ دادن
+41 # امیرعباس 1393-05-13 10:03
بخدا وقتی فهمیدم موافقط شده گریه کردم شدید الآنم دارم گریه میکنم
پاسخ دادن
+32 # حسين 1393-05-13 22:27
فقط خدا مي دونه كه تا چه اندازه براي تماشا كردن اين فيلم بي نظير بي تابي مي كنم.
يعني تا كي بايد براي تماشاي اين فيلم صبر كنم!؟؟؟؟
درود بر كوروش كبير
پاينده باد ايران / پاينده باد خليج هميشه فارس
پاسخ دادن
+63 # پدرام 1393-05-16 18:49
گفتاورد از ياشار:
خدا كنه بر اساس مستندات تاريخي باشه نه خيالي

مگه سريال حريم سلطان هستش كه خيالي باشه!؟؟
فيلم كوروش كبير است،كوروش يعني:تاريخ،حقيقت،حقوق بشر،عدالت،انسانيت
پاسخ دادن
+25 # داريوش 1393-05-19 14:41
حالا اگه اين فيلم رو ساختن تا ببينيم دلمون داره اب مي افته.فقط خداكنه ابرو ريزي نشه
پاسخ دادن
+27 # سهراب 1393-05-25 16:20
خیلی خوب میشه از اونایی که میخوان این فیلمو درست کنن خیلی ممنون که یه فیلم تاریخی ایرانی درست کنن خدایا شکرت
پاسخ دادن
+20 # سپهر 1393-05-30 00:51
منتظرم هرچه زود تر فیلم کوروش بزرگ بخش بشه در پوست خودم نمیگنجم
فقط امید وارم ک برا اساس حقیقت این فیلم ساخته بشه
هرچه قشنگ تر بهتر
به پیروزی کوروش بزگ
به پیروزی خلیج همیشه پارس
پاسخ دادن
+23 # سینا 1393-06-01 17:34
گفتاورد از مهدی:
البته درستش کوروش بزرگ هست نه کبیر از کلمات عربی استفاده نکنید تا انجا که امکان دارد

سلام.عجب چیزی گفتی. خوشم میاد که هنوز ادمهای مثل شما وجود دارن.
پاسخ دادن
+22 # داریوش 1393-06-02 15:00
ما کورش ومیخایم یالا ما کورش و میخایم یالا.به کوری چشم حسودا این فیلم هم ساخته میشه تازه بعدشم میخایم کورش 2و کورش 3 رو هم بسازیم. ما کورش و میخایم یالا
پاسخ دادن
+28 # حسین 1393-06-07 22:21
واقعا فکر کنید که پس از فیلم کوروش کبیر،فیلم داریوش کبیر هم ساخته شود.
چه عالی خواهد شد!!!
شکوه و عظمت تخت جمشید و نقش رستم در فیلم داریوش کبیر!!!
واقعا چه شود!!!
پاسخ دادن
+24 # وحید رنجبر 1393-06-08 00:20
به خداوند بخشنده و مهربان
ما منتظر شما هستیم آقای معلم و جعفر جوزانی و سلام و تبریک به به وزیر محترم امیدواریم مجوز را صادر کنید و حقیقت تاریخی را بر چشم جهانیان به خصوص اسرائیل کارگردان فیلم دورغین 300 بسازید تا ما یکبار به کره جنوبی سریال تاریخی حقیقی دهیم نه آنان به ما تاریخ هیچ و پوچ
پاسخ دادن
+18 # فرزاد 1393-06-16 15:44
حالا کبیر که بحث اش جداست،اما باعث تاسف که تو این سرزمین هنوز کورش بزرگ رو،کوروش کبیر میخونن و می نویسند.
پاسخ دادن
+20 # سامان 1393-06-23 15:05
اینا تازه تصمیم گرفتن فیلمو بسازن شما میگید کی شروع میشه؟ فیلم مختارنامه که 10 سال طول کشید حالا کوروش بزرگ پادشه هخامنشیان میخوان چند سال بسازنش 20 سال . 30 سال ....... .
پاسخ دادن
+17 # محسن 1393-07-06 14:26
چه عجب بالاخره مسئولان کشور تصمیم گرفتن یه فیلم تاریخی ایرانی بسازن امیدوارم این فیلم باعث شه مردم به خودشون بیان وببینن که کی بودن
پاسخ دادن
+14 # برسام 1393-07-08 11:21
این فیلمشم میشه در چشم باد!!!
خداکنه یه کارگردان حرفه ای اینکارو انجام بده
پاسخ دادن
+18 # حسين 1393-07-10 17:38
ایــران ای مهد دلیران خاک شیران... جاودان تو خاک آریایی عشقم ایــران... تو هستی تا که هست یاد شهیدان... مازیار و بابک خشم خشایار... بگو این جمله در هر کوی و میدان... بمانی تو خلیج تا ابد پارس... به نام کوروش این خاک اهورایی... به نام شیر مرد همیشه آریایی... به نام نادر بهرام و آرش... بـه نـام ایــران
پاسخ دادن
-43 # دنیز 1393-07-12 18:56
امیدوارم دوران مسانسالی و پیری کوروش را کارگردان بزرگ کشورمان مهدی فخیم زاده بازی کنه خیلی به این نقش می خوره
پاسخ دادن
+23 # فردین 1393-07-19 11:49
نیاز نکرده این فیلم رو بسازید .......فیلم باید جلوه های ویژه عالی ای داشته باشه و اگر مثل مختار باشه بدرد هیچی نمیخوره......ما تو جلوه های ویژه خیلی ضعیفیم
پاسخ دادن
+21 # آریان 1393-07-30 10:38
واقعاسخت ترین کارهایی که دراین فیلم بایدانجام بشه یکی بیان واقعیات.دومی انتخاب بازیگران کارکشته وسومی جلوه های ویژه.خیلی ازساختش خوشحالم امادل نگران ازهرکی وهرچی استفاده میکنیدفقط ثابت کنیدکه ماایرانی هستیم وشایسته بهترینها.
پاسخ دادن
+33 # هوشنگ 1393-08-07 15:16
امیدوارم این فیلم مثل فیلم رستم درست نشه که باز تاریخ قشنگمون زیر سوال بره.این فیلم باید در هالیود درست بشه تا کل جهان بدونند که پدر ما 2500سال پیش حقوق انسانی رو به بشر هدیه کرد.
پاسخ دادن
+19 # مهدی 1393-08-07 18:42
برای ساخت فیلم اعلام نیاز مالی از مردم کنید حتمامردم ایران کمک برای نشان دادن افتخاراتشان کمک مکنند
پاسخ دادن
+15 # رسول ذوالفقاری 1393-08-10 12:35
با سلام به دست اندر کاران پروژه بزرگ فیلم کورش.شنیده ام یکی از مشکلات فیلم تامین بودجه است.بنده پیشنهاد ویژه ای برای تامین مالی فیلم دارم.اگه لطف کنید تماس بگیرید توضیح خواهم داد. 09123575255
پاسخ دادن
+18 # پاسارگاد 1393-08-10 17:46
فكر نميكنيد براي ساختن اين فيلم يه كم دير شده.!!!!!!!!!!!!!!!!!! بابا جومونگ تو كشور مااسطوره كرديد . از داشته هاي فرهنگ كهن ايران زمين نميتونيد يه فيلم بساريد اين همه اسطوره !!!!!!!!!!عجب عجيب!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ دادن
+13 # mohammad 1393-08-13 15:05
اگه اجنبی پرستا بذارن این فیلم ساخته میشه
پاسخ دادن
+22 # سینا 1393-08-13 19:52
اگر به مقبره کوچک کورش بزرگ نگاه کنید به بزرگی وسخاوتش پی خواهید برد تمنا میکنم او را در فیلم کوچک نکنید
پاسخ دادن
+7 # مسعود 1393-08-14 04:52
من از اینکه میخان این فیلمو بسازن زیاد خوشحال نیستم بنظرم هالیوود باید میساختش که شکوه واقعيشو به تصویر بکشه، حیف...
پاسخ دادن
+30 # عاشق ميهن 1393-08-14 12:42
درود بر سازنگان اين فيلم بزرگ
متن رو كه خوندم فهميدم مشكل مالي داريد چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
از كسايي پول بگيريد كه ميلياردي واسه فيلم مختار خرج ميكردند...
حلا چرا سينمايي؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اصلا اين همه زندگي باشكوه و پر ثمره رو ميشه داخل يكي،دو قسمت گنجاند؟؟؟؟؟
لطفا فيلمي كه ميسازيد كامل بسازيد
پاسخ دادن
+13 # روزبه ایرانی 1393-08-16 03:09
واقعا هر وقت که خبری از این پروژه بزرگ رو می بینم و می خوانم ، آرامش خاصی تمام وجودم رو فرا میگیره .

جاوید بادا ایران زمین
پاسخ دادن
+11 # رحمان 1393-08-19 00:20
دست مریضاد
ممممممممممممممنون از زحمتهای بی نهایتتون ای کاش ای کاش سریل بود بازم میگم خدا قوت افتخارم اینه که آقای جعفری جوزانی همچین کار بزرگی رو انجم دادن از طرف همه هنرمندای شهرمون ملایر بهتون دست مریضاد میگیم
پاسخ دادن
+13 # سید محمد باقر 1393-08-19 12:58
درود برایرانیان وطن دوست.ای کاش سریال کوروش ساخنه بشه چون واقعا یک فیلم سینمایی نمیتونه به خوبی ابعاد شخصیتی کوروش رو توصیف کنه....سریال مختار خیلی قشنگ بود ولی همونطور که به شخصیت های اسلامی و دینی توجه میشه باییییییید به شخصیت های بزرگ ایران باستان توجه بشه.به امید ساختن ایرانی باشکوه.
پاسخ دادن
+15 # کوروش ش 1393-08-21 23:30
بنام اهورامزدا اگه اقای جوزانی موفق به این کار بسیار بزرگ البته بدون حاشیه و سانسور شود بزرگترین تحول در فرهنگ وتاریخ ایرانیان البته بعد از فردوسی بزرگ به وجود می آورد با تشکر
پاسخ دادن
+16 # حسین 1393-08-22 23:31
امیدوارم سینمایی نباشه.به جای پخش فیلم های شخصیت های خارجی مثل جومونگ از شخصیت های ایرانی استفاده کنید.
پاسخ دادن
+12 # مرتضی 1393-08-27 23:25
تروخدا سعی خودتونو بکنید ممنون
پاسخ دادن
+6 # alinanap11 1393-08-30 17:56
لطفأ از بازيگران محبوب استفاده نكنيد واصلأ چهره ي كورش رو نشان نديد يا كمتر چهره ي محبوب رو نشان بديد تا عظمتش بالاتر بره
خيييييلي كارتون درسته
پاسخ دادن
+13 # حسین آقاا 1393-09-01 22:56
با سلام. تو این چندساله با دیدن فیلمای امپراطوری های چینی و کره ای و ... وقتی عظمتهای امپراطور هاشونو میبینیم به خدا آدم حال میکنه ولی وقتی میبینیم که بابا ما از اونا جلوتر بودیمو اون کاخ هایی که ما داشتیم و قدرتایی که ماداشتیم ولی الآن اونا کجان و ما کجاییم حتی انقدر تعصب نمیکشیم واس گذشتمون که یه فیلم از اسطوره ی نه ایران و سرزمینمون پارس بلکه اسطوره دنیا بسازیم . به امید روزی که ماهم به دنیا نشون بدیم کی بودیم و با یه زندگی سالم راه صعود رو واس آیندمون محیا کنیم .
انشاالله این فیلم و فیلمای دیگر از اسطوره های ما روزی بتونن ایرانی رو سربلند تر کنن
پاسخ دادن
+11 # فاطمه 1393-09-06 14:04
سلام باعث افتخاراست هنوز کسانی هستندکه باهنرمندی نام وارزش ایران رازنده نگه میدارن با تشکراز آقای جوزانی
پاسخ دادن
-30 # امیررضا 1393-09-06 21:55
امیدوارم نقش کوروش را مصطفی زمانی بازی کنه
پاسخ دادن
+9 # مازيار 1393-09-06 23:16
واقعأ داريد به موقع ميسازيد اين فيلمو كه دنيا ايران رو بشناسه و ببينه كه گروه تفكيري داعش از فرهنگ ايران به دوره و ايران از قديم تا العأ هميشه ها بهترين دين هارو, داشته و اهل صلح وعدالت برحق بوده..
تورو خدا تاريخ اتمام اين فيلم رو بگيت بدونيم تشكر
‏ |
پاسخ دادن
+13 # امین 1393-09-07 10:17
فقط در شان کوروش و نزژاد اریایی بسازید که برترینه
پاسخ دادن
+13 # امیرم 1393-09-13 16:34
امیدوارم در اون از بازیگران خوبی استفاده بشه..
راستی نام سریال هم میتونه بهتر از این باشه.همونطور که دیگران گفتند گفتاورد از محمد:
برترین نام برای این فیلم ((پدر پاک آیین))
پاسخ دادن
+15 # سورنا 1393-09-15 14:58
خدا کنه این فیلم رو بسازن مردیم از بس فیلم چینی و کره ای دیدیم
پاسخ دادن
+9 # عاشق میهن 1393-09-16 18:31
سلام
خواهش میکنم هر چه سریعتر و کاملتر از تمام فیلم هایی که تا حالا ساخته شده بسازید
فیلم رو به صورت سریل و مجموعه در شبکه3 پخش کنید
لطفا بازیگر های خوب و خوشگل بزارید مثل:
الهام حمیدی(نقش همسر کوروش)
حامد کمیلی،(نقش جوانی کوروش)
داریوش ارجمند(نقش پیری های کوروش بزرگ)
و.......
پاسخ دادن
+3 # عاشق میهن 1393-09-16 18:43
راستی تازه به ذهنم رسید علاوه بر حامد کمیلی
نقش میان سالیش رو اگر دانیال حکمی بازی کنه مناسبه تره
پاسخ دادن
+19 # شنتیا 1393-09-17 22:43
چه عجب بعد از این همه فیلم هالییودی در وصف کوچک نشاندادن نژادمون یک فیلم ساختیم که بزنیم تو دهن اونا خدارو شکر میکنم درود بر روح پاک کوروش بزرگ
پاسخ دادن
+10 # کوروش 1393-09-28 01:30
شاید تونستیم ثابت کنیم که تمدن یعنی چی ولی کاش به جای انتخاب بازیگر همه به فکر حقایق بودند تا بدونند کوروش چه آدم بزرگی بوده
پاسخ دادن
-3 # هما 1393-09-30 16:11
خداکنه اقای پاکدل یا اقای شهاب حسینی این نقشوبازی کنن
وامیدوارم انتخاب بازیگر ااصلی مثل فیلم یوسف پیامبر نباشه
پاسخ دادن
+6 # شاهین 1393-10-02 23:47
بسه دیگه سریع بسازین بره
پاسخ دادن
+22 # بختیاری 1393-10-05 13:51
سلام
اول اینکه خداوکیلی حالا ک بعداز مدتها قراره فیلم کوروش بزرگو بسازید یه فیلم آبرومندانه بسازین و سعی کنید ی فیلمه بین المللی باشه و آبرومونه حفظ کنه و دوم ی شماره حساب بدید تا ما ایرانیا و ایران دوستا هر مبلغی ک در توانمون هس واسه کمک ب این پروژه ملی بپردازیم سوم اینکه اگه ممکنه اسم فیلمو کوروش بزرگ بزارید نه کوروش کبیر چونکه کبیر ی اسم عربیه و در آخر تقدیر و تشکر ویژه از استاد بزرگ جعفری ک از قوم بزرگ لر آریایی هستند میکنم ک راه رو واسه بقیه کارگردانای دیگه هموار میکنند واسه تولید بیشتر فیلمهای تاریخی ایرانی قبل از اسلام و دست تک تک دست اندرکاران این فیلم و کسانی ک به نوعی کمک میکنن را از راه دور میبوسم.
پاسخ دادن
-51 # کورش بزرگر 1393-10-07 13:27
سلام اگه میشه در فیلم کورش بزرگ از اقای سونگ ایل گوک هم دعوت کنی
پاسخ دادن
+13 # یونس 1393-10-15 19:37
واقعا از شنیدن این خبر بی نهایت شادمان شدم وای بهتر بود با فیلمی مپل اریو برزن یا سورنا شروع میکردن چون کوروش یه شخصیت بسیار بسیار بزرگ نزد ایرانیان و اکثر مردم جهان داره و میترسم فیلم خوب از آب در نیاد
بهتر از یه کارگردان ساخت فیلم های حماسی مثل پیتر جکسون کمک بگیرن اونطوری اسکار رو شاخشه
پاسخ دادن
+5 # فاطمه 1393-10-16 18:59
دوسال گذشت، جرا هنوز ساخته نشد پس؟!
پاسخ دادن
+15 # بهنام - قروه کردستان 1393-10-18 14:53
با درود به آقای جوزانی خواهش میکنم حتما این فیلم رو بسازید ضمنا اگر شماره حساب بدید مطمین باشید که ایراندوستان کمک خواهند کرد وقتی ترکیه میتونه برای سلطان سلیمان سریال بزرگی بسازه پس ما چطور نمیتونیم در حالی که ترکیه زمانی زیر نظر ایران بوده وکورش همه این کشورهارو ضمیمه امپراتوری خودش کرده بود. ممنون
پاسخ دادن
-14 # ابتین 1393-10-19 15:23
چقدر بدبختیم که ارزومون شده ساخت فیلم نیاکانمون.
پاسخ دادن
+11 # عبدی 1393-10-21 22:33
خوشحالم که فیلم کوروش بزرگ ساخته میشه امیدوارم هرچه سریعتر مشکلات مالی رفع بشه, تا عظمت آغازگر صلح و امپراطور بزرگ جهان را به همگان نشان بدیم
پاسخ دادن
+14 # یونس 1393-10-22 12:24
گفتاورد از ابتین:
چقدر بدبختیم که ارزومون شده ساخت فیلم نیاکانمون.

کشورای دیگه خود دولت دستور ساخت چنین فیلم هایی رو میده
پاسخ دادن
+9 # یونس 1393-10-22 12:28
گفتاورد از فرزاد:
حالا کبیر که بحث اش جداست،اما باعث تاسف که تو این سرزمین هنوز کورش بزرگ رو،کوروش کبیر میخونن و می نویسند.

و باعث تاسف هست که رییس ادبیات و نمیدونم چی چی ایران میگه کلمات زادی از عربی به پارسی وارد نشده و ما هیچ کاری نمیکنیم چون همش پارسیه و عربی توش نیست زبان ما
پاسخ دادن
+3 # اشکان 1393-10-25 02:49
ب امید خدای بزرگ که این فیلم ساخته بشه..ن بخوان با درست کردنش شخصیت ایرانی ها رو ببرن.این فیلم باید کاملا پارسی باشه وگرنه درست نکردنش بهتره
پاسخ دادن
+4 # مسعود 1393-10-25 22:04
به نظر من تنها چیزی که الان مهمه ساخت یه فیلم آبرومند به نام کورشه که فقط به زندگی مرد بزرگی مثل کوروش بپردازه
پاسخ دادن
+5 # رضا نقدی 1393-10-29 10:06
من از طرف خودم ,خانواده امو قومم(ایل بزرگ بختیاری)ااز شما تشکر وافتخار میکنیم
امیدوارم که هرچه زودتر این فیلم ساخته و نمایش داده بشه
پاسخ دادن
+7 # سالار 1393-11-04 22:40
لطفایک شماره حساب برای ساخت فیلم کوروش اعلام کنید و از مردم میهن دوست ایران بخواهید هر کس دوست این فیلم ساخته شود به این حساب پول واریز کند مطمئن باشید به یک ماه نکشیده هزینه ی ساخت فیلم فراهم می شود.
پاسخ دادن
+9 # حسین کریمی 1393-11-05 12:54
امیدوارم که به هر قیمتی که شده این فیلم ساخته بشه هر کسی در راه ساخت این فیلم مانع تراشی کنه ایرانی نیست
پاسخ دادن
-39 # شقایق 1393-11-05 14:41
کاش نقش کورش رو حامد کمیلی بازی کنه
و نقش همسرش در میان سالی رو مهتاب کرامتی
پاسخ دادن
+1 # یونس 1393-11-05 22:29
به نظرم راسل کرو رو باید برای نقش کوروش بزرگ بیارن تا فیلم بین المللی بشه کوروش بزرگ بوده باید ادمای بزرگ نقششو بازی کنن
پاسخ دادن
0 # بهار 1393-11-06 01:48
به نظر من هیچوقت و هیچوقت و هیچوقت این اتفاق نمیافته ،خیلی امیدوار نباشید چون خیلی ها مانع میشن
پاسخ دادن
+10 # سینا 1393-11-08 22:59
واقعا جای خوشحالی داره که برای اولین بار یه مرد پیدا شد و میخواد این فیلم رو بسازه.. . فقط امیدوارم ساخته بشه.. زنده باد ایران
پاسخ دادن
+6 # یونس سرحال 1393-11-09 22:58
به امید دیدن کوروش بزرگ دراین روزگاری که زنده ایم. هرکس این مطلب رو میخونه یه صلوات برای سلامتی. علی معلم و مسعود جعفری. جوزانی بفرسته
پاسخ دادن
+16 # فاطمه 1393-11-12 11:58
امیدوارم مثل کتاب تاریخی که تو مدرسه خوندیم فیلم نسازن که آبرو برای کوروش و ایران نمیمونه.یک هزارم کارها و شخصیت و محبوبیت کوروش در مدارس ما تدریس نشده در صورتی که کوروش گذشته ماست
کجا درباره منع قانون بردگی به دستور کوروش صحبت شده؟1500 سال قبل از پیامبر بردگی رو منع کرد و همه انسانها رو آزاد اعلام کرد حتی در آشور هزاران یهودی رو از بردگی آزاد کرد
این فقط یه نمونه است امیدوارم کوروش واقعی نشان داده بشه و شأن و شخصیت کوروش حفظ بشه ، همون کوروشی که بهش می بالیم و خودمونو فرزند اون می دونیم.
زنده باد ایران
پاسخ دادن
+5 # آره دیگه 1393-11-17 00:26
اسم این رو بزارید کوروش بزرگ نه کبیر اگه میشه دیگ اینو با عربا (مخلص عربای ایران) شریک نشیم
پاسخ دادن
+13 # رضا 1393-11-19 23:41
این رسانه های ایران دیگه شورشو درآورده فک کنم قسم خورده مردم ایرانو بی هویت کنه این چه معنی داره که تو ساخت فیلم به این مهمی کاری نمیکنه ولی تا میتونه فیلمهای کره ای خریداری میکنه و بیشتر از خوده کشور کره در ایران تبلیغ شونو میکنه و تا میتونه فیلمهای بی محتوای هندی پخش میکنه این واقعا جای تاسف داره ما کلی افراد بزرگ در تمدن و تاریخ کشورمون داریم چرا نباید ازشون استفاده کرد و فرهنگ بالایی ایران رو به دنیا نشون بدیم، دوستان تا میتونید تو تموم سایتها به ساخت فیلم کوروش بزرگ رای بدید و طرفداری و موافق خودتونو نشون بدید .
پاسخ دادن
+5 # ʋaʀɖaռ 1393-11-22 09:49
امیدوارم موفق بشند خیلی خیلییییی خوش حال شدم وقتی این خبر رو شنیدم هر وقت میام نت یه سرچ میکنم ببینم خبری جدید هست یا نه .همه ی دنیا باید بفهمند ما چه گذشته ی باشکوهی داشتیم امیدوارم این راهی بشه واسه فیلم های بعدی و راهی برای شناخت ما در جهان
پاسخ دادن
+4 # مبین 1393-11-23 17:23
انشاالله ساخته بشه و امیدوارم موفق بشن و فیلم خوب پیش بره فقط خدا کنه سرمایه داران برروی این فیلم سرمایه گذاری کنن تا مردم محترم ایرانی به خواستشون برسن و و دوباره ی نام و یاد هخامنشیان به خصوص بنیانگذار آنان کوروش بزرگ پایدار بمونه
پاسخ دادن
+5 # سیده زهراقاسمی 1393-11-23 22:54
ارزو دارم زودتر ساخته بشه تا جای جومونگها و...گرفته بشه
پاسخ دادن
+4 # Mahdis 1393-11-25 22:32
وای این عالیه !! این بزرگترین آرزوی من بود ... ولی ای کاش میتونستم کمکی بکنم !!
پاسخ دادن
+5 # حامد زارع باغابری 1393-11-26 10:48
زنده باد کوروش
ای کاش در کشورمون کمی هم به تمدنمونم توجه میشد
تا مردم دیگه جومونگ...را الگوی خدشون قرار ندن
پاسخ دادن
+4 # مرزبان 1393-11-26 11:57
الهی به امید تو بلاخره مردانی پیدا شدند که دنبال غزت ایران هستند این یک حماسه هست به نظر من اگر برای ساختن این فیلم از مردم کمک بگیرید همه با جان ودل کمک میکنند واین مسئله حمایت قشر ضعیف جامعه را هم پشت سر خواهد داشت بیاید رفراندم بگذارید واطلاع رسانی کنید ونتیجه این کار را خواهید دید . خداوند بزرگ یارتان باشد
پاسخ دادن
+11 # کیان 1393-12-02 17:37
دوستان فکر میکنم وقتش رسیده فقط حمایت کنیم پیشنهاد ندیم همین که داره ساخته میشه قدم رو به جلو.هنوز ساخته نشده به اسمش ایراد میگیریم.
چطور راسل کرو بازی کنه فرزندان کورش لایق بازیگریش هم نیستن؟
توی خون ایرانی جماعت یه گلبولی هست که تازه دانشمندان ایرانی پیداش کردن که اگه همتی درحد کورش به خرج بده میتونه کورش زمان خودش باشه اگه قبول ندارین یه سری به المپیاد های ریاضی برگزار شده سالهای قبل بزنین.
اونا برای این آب و خاک زحمت ها کشیدند ما چه کردیم غیر از بهانه کردن شرایط
پاسخ دادن
+5 # آرش 1393-12-06 08:46
درود.گفتارهمه دوستان پاک وبجاست این حق هر ایرانی است که فرهنگ کمرنگ شده ایرانی دوباره زنده شود وتمام دنیا بدانند ایرانی که بوده وهست-این بهترینه
پاسخ دادن
+3 # آرتین 1393-12-09 17:10
منم مثل همه از شنیدن خبر ساخت این فیلم شاد شدم
اما این هنوز در حد حرفه و کاری جز حرف انجام نشده و به همین دلیل من فک میکنم ارزوی دیدن این مجموعه رو باخودم ب گور ببرم با اینکه هنوز ۱۴ سالمه ولی ب نظر میرسه ک ساخت این فیلم سر دراز داره
پاسخ دادن
+5 # mohsen 1393-12-11 08:32
به نظر من همون کوروش کبیر درست تره چون بیشتر این کشورهای عربی در اون زمان جز شهرها و خاک ایران بوده
پاسخ دادن
+4 # سعید 1393-12-13 12:15
دورد بر سازندگان این فیلم :
چرا که تمدن ایرانی بزرگترین و بهترین تمدن دنیاست بگذاریرید دشمنان از دیدن چنین فیلمهایی به عظمت فرهنگ و تمدن و انسانیت ایرانیان پی ببرند .
پاسخ دادن
+13 # hossein 1393-12-13 23:02
سلام منم ارزوی بزرگم اینه که درباره ی همه ی ادوار تاریخی کشورمون فیلم ساخته بشه. به قول این دوستمون تمدونمون از خیلی کشورهای دیگه که بهتره. ولی چند روز پیش تو یه سایتی رفتم که به کوروش انواع واقسام توهین هارو میکردن واقع ناراحت شدم و نظرمو به مدیر اون سایت گفتم و گفتم که کتابایی هست که میگن حتی ایشون پیامبر بودن ولی این اقا میگفتن اینا همشون بدون منبع هستن!!
پاسخ دادن
+7 # دوستدار ایران 1393-12-14 19:12
از یزدان ایران خواهانم که با شتاب هر چه بیشتر این پروژه به پایان برسد. به امید او...
پاسخ دادن
+6 # omid 1393-12-20 03:39
به خواست خدا همه ی موانع برداشته بشه تا فیلم کوروش بزرگ ساخته بشه زودتر
پاسخ دادن
+13 # نوه ی نالایق کوروش 1393-12-20 12:57
خوشحالم که یادمون افتادکه یه تاریخی هم داریم که
بعدازدیدن چندین باره جومونگ که اون هم
پادشاه بزرگی بوده وافسوس خوردن وگریه کردن
برای مظلومیت کوروش دوم هخامنشی.باید برای شادی دوستدارانش سریالش رو بسازیم.من هم مانند بعضی ازدوستان دوست داشتم که درسینما
ی هالیوود ساخته بشه:زیرادراینجور کارها
استادند وهم جلوه های ویژه اشون بسیاربسیار
عالیه وهم بازیگرانی پخته دراین زمینه همچون
راسل کرو(که احیانا پیرشده)دارندوهم جنگها
بسیارعالی نمایش میدهند.ولی ازآن جهت که ما
پارسی هستیم باید یک پارسی هم که مانند آقا
مسعودعاشق کوروش ودرخور این نقش باشه
استفاده شود.بعدشم کوروش بزرگ اصلا پیرنشده بود که
درباره آن حرف میزنید.پدرمان(529-580).51
ساله بودکه درآخرین جنگش باماساژتهاکشته شد
ولی ارتشش قدرتمندانه به رهبری کمبوجیه دوم
(کامبیز)پیروزشد.کسی که ازکوروش بزرگ سخن
میراندباید دین اش راهم باخواندن تاریخ ایران
باستان اداکرده باشد وبداندکه پادشاهانش
چگونه زندگی کرده اند ونه فقط کوروش کوروش
بکنند.باید زندگینامه کوروش دوم هخامنشی را
از برشد ونسل به نسل انتقال داد.به نظرمن
باید اسم سریال رو این بگذارند:
ذوالقرنین امپراطور فراموش شده.
پاسخ دادن
+8 # milad 1393-12-24 09:10
ترکیه ی پادشاه داشت 300 400 قسمت واسش فیلم ساخت بعد کوروش بزرگ نباید فیلم داشته باشه با این همه مردانگی و شرف.
تورو خدا ی چیز خوب بسازید
پاسخ دادن
+5 # Amir ali 021 1393-12-27 12:53
اول از همه باید دسته اقای جوزانیرو بوسید ب خاطر این حرفش:
حتی اگر همه زندگی ام را بفروشم فیلم کورش بزرگ را می سازم .
ایول داره خداییش.واز همین جا برای خودشو تمام عواملی ک دلشون میخواد ک این فیلم ساخته بشه ارزوی موفقیت دارم. و تاسف می خورم برای وزارت فرهنگ و ارشاد ک مجوز گرفتن ازش با هزار بدبختی امکان پذیره اونم واسه ی همچین فیلمی ک ارزوی هر ایرانیه ک فیلمه کوروش کبیر ساخته بشه.
هرچه داریم و نداریم وقف زنده نگه داشتن یاد و خاطرهی کوروش کبییییر کنیم بازم کمه.بازهم سپاس و صد سپاس ب اقای مسعود جعفری جوزانی و همه عوامل.
پاسخ دادن
+4 # مسعود 1393-12-28 21:13
با درود به همه دوستان .در قرن انفجار اطلاعات امروز کبیر با بزرگ و غیره فرقی نمیکند .نباید نگران این موضوع باشیم .باید نگران این موضوع باشیم که کارگردانان فهیم و محترم این فیلم یا مجموعه سرگذشت کی خسرو ماد را با سرگذشت کورش کبیر قاطی نکنند چیزی که هرودت نوشته و افسانه تولد کی خسرو ماد را به کورش تسبت داده .حتما در تاریخ ایران خوانده اید که داستان تولد کورش کبیر را.از نظر من مجموعه این افتخار ایران کورش ساخته شود کامل تر خواهد بود تا چند تا فیلم .دروغ های تاریخ را به فیلم سازان این فیلم گوشزد کنید و پیگیر باشید .سپاس
پاسخ دادن
+10 # ابوذر 1394-01-02 21:27
دوران قاجار خجالت آور ترین دوران تاریخ ایران بود ولی فیلمشو ساختن بعد...
پاسخ دادن
+9 # رسول 1394-01-03 23:31
ساخت فیلم کورش بزرگ از این بهتره فیلم جومونگی رو نگاه کنیم که یک افسانه بیش نیست و یک کشور بی تمدن خود رو به رخ ما بکشه یا اسپارتاکوسی که شده نماد یونانی که همه چیزش رو خودشون نوشتن من از ساخت تاریخ ایران استقبال میکنم مایه افتخارم هم هست که یک ایرانی هستم پس خواهشن از اول بسازین تاهمه قدرت ایرانیان رو ببین نه کشور های بدون تمدن رو ممنون
پاسخ دادن
+13 # جواد 1394-01-04 00:54
کوروش
داریوش
نادر
آریو برزن
و.......
همشون افتخار مان
پدر مادر اون کسی که برای اینها تلاش میکنه مورد رحمت خدا قرار بگیره
پاسخ دادن
+3 # farid 1394-01-14 00:23
سلام میدونم دستتون خیلی بسته است اما اگر واقعا میخواهید این فیلم بسازید ازتاریخ و تمدن وفرهنگمون چیزی نه کم کنید نه زیاد.اینفیلم به دنیا ایرانی هارو نشون میده.
پاسخ دادن
+3 # داریوش 1394-01-15 15:31
همون کورش بزرگ خوشگلتره. بزرگ بزرگ بزرگ .کورش بزرگ
پاسخ دادن
+5 # محمدجواد 1394-01-16 21:53
به نظرمن باید فیلم هایی در مورد تاریخ ایران ساخته بشه که هنگامی که فیلم رو میبینیم احساس غرور کنیم وبه خودومون ببالیم
فیلم امثال کوروش-کمبوجیه-داریوش-اردشیر-ان وشیروان-نادرشاه وجنگ کرنال
پاسخ دادن
+4 # مبین 1394-01-20 02:27
وای خدارو شکر.من چند ساله ارزومه فیلمه کوروش بسازن و خودم شخصا حاضرم در حد توانم کمک مالی کنم اگه کمکه مردمی نیاز داشته باشن
پاسخ دادن
+8 # مهرداد 1394-01-20 17:45
به نظر من اگه ترکیبی از بازیگران درجه یک دنیا و بازیگرای خوب ایرانی بتونن ایجاد کنند عالیه.امیدوارم این فیلم در خور نام کوروش باشه و همزمان سراسر دنیا اکران بشه.
آقای جوزانی مسئولیت سنگینی به دوش شماست امیدوارم که موفق و سربلند باشید.
پاسخ دادن
+7 # امید 1394-01-24 11:15
امید وارم حقیقت گفته شود در این فیلم
پاسخ دادن
-5 # شقایق 1394-01-26 19:49
به نظر م اقای امین زندگانی خیلی برای نقش کوروش مناسبند همونی که توی فیلم ملک سلمان هم بازی میکردن
توی سریال مختارنامه هم نقش مسلم ابن عقیل!!!
پاسخ دادن
+6 # مهرزاد 1394-01-28 13:18
امیدوارم ساخته بشه !خیلی جالبه برای این فیلم هنوز سرمایه گزاری پیدا نشده اگه ساخته بشه محبوب ترین فیلم تاریخ ایران خواهد شد
پاسخ دادن
+3 # محمد 1394-02-02 05:52
سلام خوشحالم اقای جوزانی چنین پروژه عزیم و عزیزی رو در پیش گرفتند به نظر من بجای جذب سرمایه گذار اگر شماره حسابی رو به مردم معرفی کنند خیلی سریع هرینه این پروژه جمع اوری خواهد شد .
پاسخ دادن
+5 # محمد-کردستان-ایلام 1394-02-06 19:24
سلام بر همه بخدا قسم از خوشحالی گریم گرفته -خدا رو شاهد میگیرم ارزوم بود که این فیلم در مورد این شخص افتخار افرین ایرانم درست بشه
پاسخ دادن
+2 # -?- 1394-02-11 07:40
آغا خدا قوت بسازین دمتون گرم فقط صحنه های جنگیش یادتون نره.بوس.بابای
پاسخ دادن
+5 # قوم بختیاری 1394-02-18 01:25
بخدا کارت خیلی درسته اقای جوزانی عزیزمابختیاریها به داشتن برادری مثل توافتخارمیکنیم.
پاسخ دادن
+2 # میلاد اکبری 1394-02-18 10:00
سلام خدا قوت منتظر سریالش هستیم .لطفا کوتاه نیاید و حتما بسازید ایرانیان عاشق کوروش هستن . منتظر میمانیم
پاسخ دادن
+2 # javad 1394-02-18 14:48
سلام
خواهشا.. خواهشا یک راه ارتباطی با کارگردان این غیلم که قراره دینیا رو میخ کوب کنه پیدا کنید
که اسم شریفشون هم هشت مسعود جعفری جوزانی
واقعا اگر یکی پیدا بشه اینکار و واشه من انجام بده ،هر چی که خواست براش غراهم می کنم
آدرس ایمیا هم هست
پاسخ دادن
+5 # محمدرضا از مازندران شهر نوشهر 1394-02-18 22:53
واقعا کوروش بزرگ یا کبیر موضوعی نیس که روش بحث کنیم بیشتر سر بزرگ گفتن یا کبیر گفتن صحبت میشه مهم اون مقام بالایی که کوروش داره همون بزرگیش نمیفهمم چرا باید به مشکل مالی بخوره چون مردم از این سریال حمایت میکنن خودمون 70خورده ای میلیون انسان نمیتونیم خرج فیلم تاریخی کشورمون کسی که همه بهش علاقه داریم باشیم یه شماره حسابی چیزی بدن واسه ساخت این فیلم مردم حمایت میکنن .در پایان دوست دارم کوروش ایشالله فیلم در شاءن و مقامی که بودی درست بشه.
پاسخ دادن
+5 # شهسوار 1394-02-20 21:20
درود بر شرف وغیرت اقای جوزانی از اون حرفش که گفت حاضرم تمام زندگیم را بفروشم تا این فیلمو بسازم خیلی خوشم اومد درود براین مرد اما من یه سوال دارم چه جوری بودجه فیلم مختار که ایرانی نبود جور شد ولی نوبت کوروش بزرگ میشه بودجه نداریم
پاسخ دادن
+4 # عاشق کوروش 1394-02-23 19:39
باورم نمیشه!!!!! یعنی ممکنه؟؟؟ یعنی فیلم بزرک ترین مرد ایران ساخته میشه!!؟؟؟
پاسخ دادن
+8 # هنرمند 1394-02-23 20:05
از اون یه تیکه فیلمنامه که گفتی مشخصه فیلمه ضعیفیه.
در ثانی تو یک فیلم نمیشه از تولد تا مرگ رو نشون داد چون مسخره میشه!حداقل باید سه گانه باشه.فیلم تروی رو ببنید با اینکه سه ساعت هست ولی اصلا به زندگی آشیل نمی پردازه و فقط جنگ رو روایت می کنه. فقط فتح بابل به دست کورش می تونه یک فیلمه سه ساعته باشه.سوما آقای جوزانی اصلا درست نیست که تک نفره فیلمنامه رو نوشتی. اینطور فیلم ها نیاز به تخیل فانتزی بالایی دارند. و کاره یک نفر نیست.
پاسخ دادن
+3 # محسن 1394-02-27 22:27
اميدوارم ساخته نشه، چونكه ايران نه تكنولوژيشو داره نه بازيگرشو، تنها نتيجش اين ميشه كه بزرگى و عظمت كورش كبيرو ميبرن زير سوال ، مگه اينكه بدنش يكى مثل ريدلى اسكات فقط روش نظارت كنن
پاسخ دادن
+5 # کوروش 1394-02-29 17:56
درود برشما
پرجنبش ترین فیلم تاریخی خواهد شد
چه شود
پاسخ دادن
+3 # محمود 1394-02-30 00:44
گفتاورد از محمد:


الان یعنی خواستی فارسی صحبت کنی؟ "فیلم" "ایجاد" ...

به عاریت گرفتن زبان های دیگه در زبان فارسی باعث روان تر شدن اون شده
خوبه دری یا پشتو صحبت کنیم؟


بعضی جاها درسته روانتر کرده ولی ورود کلمه های بیگانه به فارسی بیشتراز مفید بودن به زبان ما آسیب زده.
همینکه تو متن های اداری گاهی وقتها به زور 40 درصد کلکه فارسی (پارسی) پیدا میکنی..
پاسخ دادن
-3 # امیر یکتا 1394-03-01 19:43
هر ایرانی فرهیخته و دانشور آرزومند ساخت این چنین فیلمی از ابر انسان خردمندی چون «پدر ایران»،کوروش بزرگ است.کاش سازندگان میهن پرست این فرایند،شماره یا نشانی برای فرستادن کمک های مردمی بگذارند یا پیام رسانی کنند،تا همگان در این کار همراهی و همکاری و از سرافرازی آن بهره مند شوند.افزون بر این پیشنهادم برای ایفای نقش کوروش شهاب حسینی است که گزینه ای سزاوارتر است.سپاس
پاسخ دادن
+3 # سیدجعفر آقازاده 1394-03-08 15:30
سلام.به نظر من نقش کوروش باید یه بازیگر
بین المللی بازی کنه.چرا که اسم و عکس بازیگر میتونه خیلی از مخاطبارو جذب کنه.نه تنها نقش کورش بلکه باید چند نقش اصلی را بازیگران بین المللی بازی کنن.
پاسخ دادن
+1 # فرهاد 1394-03-11 00:46
کارخوبی میکنین ک توایران فیلم ایرانی درست میشه.
پاسخ دادن
+5 # مهدی 1394-03-11 23:07
وای ای خدا یه کاری کن زود درستش کنن
پاسخ دادن
+3 # بختیاروند 1394-03-12 16:50
سلام الحق که اقای جوزانی با غیرت هستین مرحبا با این کارتون ایران وایرانی رو زنده میکنید۰حتما به کارتون ادامه بدید خدا به همراهتون۰
پاسخ دادن
+4 # نوید 1394-03-14 09:25
درود خدا بر سازندگان این فیلم:
چرا که تمدن ایرانی بزرگترین و بهترین تمدن دنیاست بگذارید دشمنان از دیدن چنین فیلمهایی به عظمت فرهنگ و تمدن و انسانیت ایرانیان پی ببرند.
خوشحالم که من هم یک ایرانی هستم.
پاسخ دادن
+3 # جهانمردی 1394-03-14 10:31
با سلام
پیشنهاد میکنم آقای جوزانی از مردم کمک بخوان یه حساب اعلام کنند تا اونایی که دوست دارن کمک کنن کمکهای مالیشون واریز کنند
پاسخ دادن
+3 # كوروش داودي 1394-03-18 10:31
خداوندا سپاس
خيلي منتظر چنين روزي بودم
به خدا سالاريد
پاسخ دادن
+3 # یونس ازخوستان 1394-03-18 13:48
جناب جوزانی عزیزدرود بی کران به جناب عالی وهمه دست اندرکاران عزیز
پاسخ دادن
+3 # علی 1394-03-18 23:02
این همه کتاب در مورد ایران خوندم و توی اینترنت چقدر دنبال مستند وفیلم درباره ایران و تمدنش گشتم و حالا داره فیلم بلندش ساخته میشه.به خودم می بالم که تمدنمون در مقابل سازندگان فیلم 300 وای می ایسته.دمتون گرم.قربان هرچی عاشق ایران قشنگه
پاسخ دادن
-11 # mehdibrave 1394-03-19 00:42
گفتاورد از cyrus:
در
اصل نام این فیلم این میشهcyrus the great

منظورتون The Great Cyrus هست دیگه!!!؟؟
پاسخ دادن
+5 # cyrus the great 1394-03-20 17:45
گفتاورد از mehdibrave:

منظورتون The Great Cyrus هست دیگه!!!؟؟


ایشون درست نوشته.

شما انگلیسی تون..ضعیفه.
پاسخ دادن
+5 # مینا 1394-03-20 22:54
ترجیح میدم نسازن چند سال پیش هم یه فیلم برا رستم ساختن.آبرو رو بردن
پاسخ دادن
+3 # سینا 1394-03-21 13:39
از چند سال پیش که زمزمه ساختنشو شنیدم دلم آروم نداره آرزومندم زودتر ساخته شه
پاسخ دادن
+4 # مهدی 1394-03-22 09:22
گفتاورد از محمد:


الان یعنی خواستی فارسی صحبت کنی؟ "فیلم" "ایجاد" ...

به عاریت گرفتن زبان های دیگه در زبان فارسی باعث روان تر شدن اون شده
خوبه دری یا پشتو صحبت کنیم؟

بد سخن گفتن راهر کسی بلد است دوست من. بهتر است که دل کسی را با نیش سخن به درد نیاوریم . جمله ات را با مهربانی بگویی بیشتر اثر میکند تا اینگونه به تلخی
پاسخ دادن
+2 # علی 1394-03-22 11:46
خوشحالیم که چنین فیلمی ساخته شود ولی نحوه ساخت خیلی مهم است طوری که صحنه های فیلم با ابهت وواقعی به نظر رسد طوری که بیننده خود را در فضای فیلم احساس کند اگر صحنه ها غیر واقعی وضعیف به نظر رسد نه تنها کمکی به ابهت کورش نمی کند بلکه ......
پاسخ دادن
+4 # مریم 1394-03-22 15:16
از اول فیلم مشخصه چقدر تحقیق کردن اسم کوروش زمانی که پیش خانواده چوپان بوده مهرداد بوده و رهبر مغ ها(یه جورایی مثل کشیش ها) تا 14 سالگی دورادور محافظت میکنه از کوروش و بعد از اون که به ماندانا و کمبوجیه اطلاع میده که پسرشون زنده هست اسم اصلی خودش یعنی کوروش بزرگ رو بهش برمیگردونن
پاسخ دادن
+4 # محمدحسین 1394-03-25 16:04
درود بر شما کارگردان عزیز که همیشه فیلماهی قشنگتون توی یادهای مردم هست.
این پروژه عالیه،محشره،حرف نداره فقط بهتره بجای کوروش کبیر بذارید کوروش بزرگ دمتون گرم
پاسخ دادن
+6 # پرهام 1394-03-25 20:07
متاسفانه اگه فیلم جلوه های سینمایی قدرتمند نداشته باشه که صد در صد نخواهد داشت فوقولاده ضعیف خواهد شد و جز ایرانیان بیننده خاص دیگه ای نخواهد داشت... فیلم کورش باید توسط یه کارگردانی که متخصص فیلمهای تاریخی هست ساخته بشه و در قسمت "پست پروداکشن" کمپانیهایی مثل ILM یا Digital Domain و امثال اونها جلوه های ویژشو بسازن وگرنه یه فیلم مضخرف از آب در میاد ... برا همینه تو هالیوود فیلمهایی که حتی داستان مضخرفی دارن چنان با جلوه های سینمایی قدرتمند ساخته میشن که باز میلیونی فروش میکنن....
پاسخ دادن
+8 # ابراهیم 1394-03-26 13:09
سلام مردم ایران ما همه باید کمک کنیم تا این فیلم ساخته بشه تا کل دنیا بدونن تمدن ناب ایرانی یعنی چی و کشور های غربی که دم از حقوق بشر میزنن باید بدونن ما هزاران سال پیش اولین کشوری بودیم که توسط اسطوره تکرار نشدنی ایران کوروش کبیر حقوق بشر رو تدوین کردیم اونا باید سر تعظیم فرود بیارن و روشونو کم کنن ولی من دوست دارم کسی که این نقشو بازی میکنه یه جون ایرانی و یه چهره تازه باشه و شباهت زیادی به کوروش کبیر داشته باشه و اموزش حرفه ای ببینه تا بتونه این نقش حساسو با تموم احساس ایرانیش بازی کنه ممنون از همتون
پاسخ دادن
+3 # کرمانشاهی 1394-03-27 15:49
مرسی اقای جوزانی که اسم پدر ایران زمین رو میان ایرانیهایی که کوروش بزرگ را نمیشناسند زنده میکنی کوروش همه جهانیان را با نام نیک میشناسند وبه اسمش خیابان وغیره نام میزنن غیراز ایران من حسرت میخورم که چرا کوروش با این همه عظمت وخوبی اسمش از بین مردم سرزمینش داره فراموش میشه
پاسخ دادن
+3 # حامد 1394-03-27 17:06
میشه بگید چطور میشه به این پروژه کمک کرد؟
پاسخ دادن
+5 # حسن 1394-03-27 17:14
یعنی باور کنم که بالاخره حرکتی از شما دیدیم که واسه تاریخ خودمان ارزش و بها داده باشیم
پاسخ دادن
+2 # ايراني6 1394-03-27 18:59
خدايايكي پيداشدبراي ايران وايراني كاري كند خدايا ياورش باش
پاسخ دادن
+2 # کیا 1394-03-28 01:09
امیدوارم در این فیلم به لر بودن و زاگرس نشین بودن کوروش هم اشاره شه
پاسخ دادن
+4 # فرشاد 1394-03-28 14:48
اگه میخواین موفق باشین
اولا حداقل پنج بازیگر بین المللی درجه یک زن و مرد بیارید
ثانیا توی ایران نسازیدش
ثالثا جلوه های ویژه هالیوود باشه
رابعا تز فیلم خیلی قوی باشه یعنی چیزی داشته باسه سوای همه فیلمهای تاریخی حماسی
ضمنا مشاور بین المللی بگیری
پاسخ دادن
+5 # همایون بختیاری 1394-03-29 05:47
درود فراوان به همه ی ایرانی های سربلند و وطن دوست. باید عرض کنم منم مثل همه شما از شنیدن این خبر مسرور شدم. اما مشکلی که وجود داره اینه که متأسفانه به خاطر در دسترس نبودن منابع موثق ایرانی، چاره ای نیست جز استناد به منابع ضدو نقیض یونانی.که متأسفانه تناقضای زیادی تو گفته هاشون وجود داره. امیدوارم فیلمنامه طوری نوشته بشه که حقیقت وجود این بزرگمرد پاک آریایی رو به خوبی و درستی بیان کنه.
پاسخ دادن
+2 # مهدی علیمحمدی 1394-03-31 11:19
من از همین جا دست استاد جعفری را میبوسم به خاطر انگیزه و علاقه ایشان به فرهنگ و تمدن ایرانی.
پاسخ دادن
+2 # آرش 1394-04-01 13:29
اینگار این صفحه دیگه بروز رسانی نمیشه !!!؟؟
هیچ خبر جدیدی از ساخت این فیلم تاریخی نیست !!؟؟
توروخدا ی خبر جدید بزارید
پاسخ دادن
+2 # علی اکبر 1394-04-02 17:19
خیلی هم عال میشه که فیلی در خور ملت ایران ساخته بشه این خارجیا دوتا فیلم 300 رو علیه ایرانیا ساختن که ایرانیا رو کوچیک کردن حالا اگه یه زره غیرت تو وجود فیلم سازان باشه و بودجه ای هم برای ساختش فراهم بشه مشت محکمی به دهن این مفت خورهای خارجی میزنیم امیدوارم هرچه سریعتر فیلم برداری این اثر جهانی شروع بشه
پاسخ دادن
+2 # امیدی 1394-04-03 10:27
درود بر شما و تمامی دست اندکاران این فیلم .
سال ها ازرو داشتم فیلمی از مخاخر ایران مخصوصا کورش کبیر بیینم . اینقدر فیلم ها مثلا مستند خارجی دیدیم . داریم فرهنک اصیل ایرانی بودن خود را فراموش می کنیم .
پاسخ دادن
+1 # روشن 1394-04-03 23:58
با سلام وآرزوی موفقیت برای شماوهمکارانتان ماقبل از حمله اعراب به چه زبانی سخن می گفیم لطفاتا حد امکان از بیان جملات عربی خود داری گردد تا اصالت فیلم حفظ گردد ودر ضمن چطور برای فیلم مختار هیچگونه محدودیت پخشی وجود نداردولی برای فیلمی که فرهنگ وتمدن پاک ایرانی را به تصویر می کشد محدودیت ایجاد میکند
پاسخ دادن
+3 # زنده باد کوروش بزرگ 1394-04-04 19:47
سلام خسته نباشید میگم بهتون
فقط خواستم بگم بعد از عمری دارن یه فیلم میسازن که توش تاریخ ایران رو به نمایش بزارن دمشون گرم، ولی میخوان از بازیگرای خارجی استفاده کنن، مگه بازیگرای ایرانی چه عیبی دارن؟!! به غیرت من که برخورد....
پاسخ دادن
+3 # اشکان 1394-04-05 18:04
بسیار خوشحالم که صدا و سیمای ایران در ساخت فیلم در ژانر تاریخی بسیار سرامد است . حال که میبینم سراغ این شخصیت تاریخی رفته اند بسیار خوشحال هستم و امیدوارم با تمام وجود و از روی انصاف نه اغراق و بزرگ نمایی نه کوچک نمایی فیلمی در مقام و جایگاه کوروش دوم هخامنشی پایه گذار سلسله هخامنشیان بگذارند .
پاسخ دادن
+2 # میلاد ترک 1394-04-10 16:03
امید وارم مثل فیلم سرزمین کهن از آقای کمال تبریزی نشه وسطا نذارن پخش شه.البته زیادم امید وار نیستم.
پاسخ دادن
+8 # emperator 1394-04-11 00:02
واقعا خیلی خوشحالم که فیلمی ساخته میشه که دنیا و مخصوصا ترکها بدانند که سلطان سلیمانشان پادشاه بزرگ دنیا نبوده بلکه کورش بزرگ بزرگ ترین پادشاه و جوان مرد ترین مرد و بزرگ دنیاست و خشحالم که بلاخره قراره فیلمی از تاریخ بزرگ و کشور بزرم ساخت شود امیدوارم زنده باشم و فیلم تاریخ بزرگ کشورمو ببینم و فیلمی باشه که ارزش این همه انتظار کشیدنو داشته باشه و کیفیت مورد نظرشو داشته باشه ;-)
پاسخ دادن
+4 # دختر آریایی 1394-04-12 16:11
واااای خداجونم باورم نمیشه.....گریه امونمو بریده....یعنی میشه درباره ی پدرمون٬ درباره ی بزرگ مرد جهان فیلم بسازن....امیدوارم مسئولای وزارت ارشاد اینقدر سنگ نندازن....به راحتی به یه سری فیلم بی محتوا و بی سر و ته مجوز میدن در صورتی که باید خودشون هزینه ی این فیلمو بدن چون یه افتخاره ملیه ممنون آقای جوزانی...خوشحالم یه نفر پیدا شد که کوروش رو خوشحال کنه....آسوده بخواب کوروش...امیدوارم نام کوروش هم به تقویم ایران برگرده..به امید اون روز...
پاسخ دادن
+3 # سید مهدی 1394-04-13 21:33
خدارو شکر که بلاخره ساختن
پاسخ دادن
-16 # دختر بختیاری 1394-04-16 16:53
عه من که شنیده بودم کارگردانش یهودیه و نقش رودابه رو هم نیکول کیدمن بازی میکنه !!!!!!! موضوع چیست
پاسخ دادن
+3 # شبنم 1394-04-17 00:33
اميدوارم اين فيلم سزاواركوروش بزرگ باشهو آبروي كشورم نره
حريم سلطان؟!تركيه نشون داده كه پادشاهش يه مردشهوت راني بيش نبوده
زنده بادكوروش بزرگ اسطوره ي ايران زمين
پاسخ دادن
+2 # سروش داوديان 1394-04-17 00:40
اميدوارم سريع مجوز بگيره.تا كسايي كه از تاريخ كشور مان چيزي نميدانند،اين فيلم را ببينند.
آرزومندم كه خدا به آقاي جفعري جوزاني عمر باعزّت بدهد...
پاسخ دادن
+3 # عمو یوسف 1394-04-17 16:27
از کله گندهای مملکتمون میخوام که اقای جوزانی یاری کنندتا هرچه زودتر این فیلم تاریخی ساخته بشه
پاسخ دادن
+5 # توجه توجه 1394-04-17 23:07
نمیدونم چجور به گوش جوزانی برسونیم که آقا 1 .درولخرجی کردن کوتاهی نکنید2.تا جایی که میشه از کلمات عربی استفاده نشه2برای ساخت فیلم از کارگردان فیلم تروی کمک بگیرن ، 3. مهمترینش اینه که اینکه کوروش ایرانیه و فیلم باید با بازیگران ایرانی و به زبان پارسی ساخته بشه. « این فیلم موضوع آبروی تک تک ما ایرانی هاست ..موفق باشید..
پاسخ دادن
+2 # امیر 1394-04-18 14:11
خیلی خوشحالم که میخواهند فیلمی درباره ی تاریخ بزرگ کشورمان بسازند خیلی منتظر بودم
پاسخ دادن
+4 # پسر آریایی 1394-04-20 09:48
خیلی خوشحالم که در باره ی بزرگترین فرمانروای جهان فیلم میسازن تا مه بدونن که ما از کی تمدن داریم.ولی اگه فیلم هایی هم در باره ی سورنا یا آریو برزن و یا بابک خرمدین بسازن دیگه نور الا نوره

درود بر کوروش کبیر
پاسخ دادن
+3 # مرصاد 1394-04-20 12:03
سلام
من ب عنوان یک ایرانی اعتراض دارم
چرا یک بازیگر خارجی ازون ور دنیا بیاد نقش کوروش رو بازی کنه؟؟؟
این همه بازیگر خوب داریم تو مملکتمون
کوروش ایرانی بوده و باید یک ایرانی نقشش رو ایف کنه
پاسخ دادن
+2 # شاهین 1394-04-21 23:37
درودبرهمه من یکی ازطرفداران سخت تاریخ ایران باستان هستموبس. درودبرروح جعفرجوزانی که به جزاودگرامیدی دراین کارنیس فقط اگرفیلم رامیسازندخداکنه بازیگرای پارسی باشه.
پاسخ دادن
-3 # سیدحمیدرضاحسینی 1394-04-22 13:44
سلام لطفااین فیلموزودتر پخش کنید که ما بگیم به کشور های دیگر ازجمله کره اگرشما جومونگ یا گی بک دارین ماهم کوروش کبیر وداریوش داریم این بزرگان کمتر از جومونگ و گی بک نیستن لطفا فیلم کروش را بگذاریم زیرا من خیلی به جومونگ و سرنوشت یک مبارز دل بستم لطفا فیلم کوروش بزرگ را پخش کنید تا کره ای ها ببین وبگن ایناهم قرن ها پیش مانند ما قهرمانانی داشتم ممنون. منتظرم بیگویید کی پخش میشود.
پاسخ دادن
+2 # سینا 1394-04-23 15:14
باید به کوروش و... که افتخار جاویدان ایران هستش احترام گذاشت!!
پاسخ دادن
+2 # Ali 1394-04-24 00:56
آگه واقعا قراره ساخته بشه چنین فیلمی پس بهتره که سریالی 50 قسمتی ساخته بشه واقعا حیفه که فقط یک فیلم سینمایی باشه!خواهشن از بازیگران رزمی کار کاملاً ماهر برای جنگ ها استفاده بشه.
پاسخ دادن
+5 # محمد شهریاری 1394-04-27 02:23
کمتر پادشاهی است پس از خود چنین نام نیکی باقی گذاشته باشد.کوروش سرداری بزرگ و نیکو خواه بود.اوآنقدر خردمند بود که هر زمانی کشور تازه ایی را تسخیر می کرد به آنها آزادی مذهب میداد و فرمانروای جدید را از بین آن سرزمین انتخاب می نمود او شهرها را ویران نمی نمود و قتل عام و کشتار نمی کرد.ایرانیان کوروش را پدر و یونانیان که سرزمینشان به وسیله کوروش تسخیرشده بود وی را سرور و قانون گذار می نامیدند.و یهودیان او را مسیح خداوند مینامند. ،جانم به فدایت کوروش.آرزوی موفقیت برای آقای جوزانی میکنم
پاسخ دادن
+7 # بردیا 1394-04-30 15:17
سلام
کورش ساخته میشه.
فقط امیدوارم سازندگانش حداقل 10 جلد از 4000 جلد کتابی که درمورد شخص کورش نوشته شده رو مطالعه کرده باشند تا شما مردم این زمان واین نصل برای دروغگویی یا کم گویی شرمنده نصلهای گذشته و آینده نشیم.
پاسخ دادن
+7 # چند کلمه حرف حساب ! 1394-05-01 22:40
بیخودی خودتون و گول نزنید و درگیر نکنید .. اگه هم بسازن اینقدر دروغ توش مجبورن بیارن که حرمت تاریخمونم زیر سوال میره !؟!؟!
پاسخ دادن
+4 # امیر علی 1394-05-02 13:40
خواهش می کنیم سریال تلویزونی باشه نه فیلم سینمایی خیلی هم جذاب ساخته بشه
پاسخ دادن
+9 # رامین 1394-05-03 08:51
الان بیش از یک ساله که فقط شایعه ساخت این فیلم وجود داره امیدوارم اگه ساخته میشه درسطح جهانی و در شان کوروش بزرگ باشه. تو این روزها که وطن فروشها و تجزیه طلبان توهین به شخصیت کوروش و انکار بزرگیش رو در صدر تبلیغات خودشون قرار دادن باید وباید این فیلم ساخته بشه
پاسخ دادن
+8 # نرگس 1394-05-03 21:08
باورم نمیشه!!امکان داره یه فیلم درموردتاریخ کشورم ببینم؟؟؟؟؟؟اونم کوروش!!!!امیدوارم زودترساخته شه...وعااالی باشه......خیلی خبرتووووپی بودکلی امیدوارشدم...ممنون
پاسخ دادن
+2 # عیاس شیرازی 1394-05-10 12:37
ای کاش هرجه زودتز این امر احجراشود.....البته باید تمام زحماتشان را برای به تصویر کشیدن صحنه بکار برند...ازمسولین و صداوسیما خواهشمندیم نهایت همکاری را برای این امر بزرگانجامدهند
پاسخ دادن
+2 # مژگان اریا 1394-05-13 20:09
درود برهمگی درمورد ساخت فیلم کوروش بزرگ سالهای پیش هم شنیده بودم اما متاسفانه عملی پیش نرفت همه ما منتظر پخش این فیلم اسطوره هستیم امیدوارم هرچه زودتربه میدان بیاد درود بر اقای جوزانی بازهم ایشون به فکر ساخت افتادند به عنوان یک دانشجوی باستان شناسی چشم انتظار این فیلم اسطوره هستم
پاسخ دادن
+4 # کویر 1394-05-14 14:12
خداکنه این فیلم تاریخی زوده زود ساخته بشه و پدر ایران زمین به جهانیان معرفی بشه . البته همه دنیا کوروش بزرگ رو بخوبی میشناسن الا ما ایرانیا.امیدوارم تو انتخاب بازیگر دقت کافی و وافی رو داشته باشن .امییدوارم حداقل از این بازیگرای سوسول وتن پرور وطنی استنفاده نکنن تا فیلم جذب مخاطب کنه نه دفع مخاطب
پاسخ دادن
+6 # ایرانی 1394-05-15 08:46
ضمن تقدیر و تشکر از آقای جوز انی و آقای معلم خواهشمند است مردم کشورمان را نیز در امر کمک مالی شرکت دهید تا هرکس به وسع خود حتی اگر شده 1000تومان کمک مالی بکنند لطفا اگه ميشه شماره حسابی رو از طریق رسانه ملی به مردم معرفی نمایید
پاسخ دادن
+3 # شاهرخ 1394-05-15 08:57
با توجه به اینکه اگه این فیلم یا فیلمهای بزرگان ما فقط یک بار ساخته میشه خیلی توی مسائل جذابیت بصری و گرافیکی اون باید کار بشه تا یه فیلم جذاب و همه پسند باشه.فیلمی که حتی توی کشورهای اروپایی هم خریدار داشته باشه.مثل فیلم هرکول یا فیلمهای هالیوودی دیگه که همه دنیا دوست دارن تماشا کنند.
حرفم اینه یا نسازید یا اگه میسازید بسییییار حرفه ای بسازید.
جهانی فکر کنید
پاسخ دادن
+3 # ARyAN 1394-05-16 00:42
خواهشا با کیفیت با ابهت ساخته بشه هیجان رو داشته باشه ما بزرگترین تاریخ جهان رو داریم . الان فیلم 300 خیلی هیجانی ساخته شده لطفا لطفا عاااااااااااااالی بااااااااااااشه
پاسخ دادن
+10 # محمد 1394-05-16 15:33
چطوراینقدربرا فوتبال سالی 12هزارمیلیاردهزینه میکنن اونوقت بودجه برایه فیلم حماسی تواین دوره که تهاجم فرهنگی بیدادمیکنه ندارن!!!!!
پاسخ دادن
+3 # نوریه 1394-05-19 21:10
درود.امیدوارم به جای کوروش کبیر از معادل پارسی ان استفاده شود.سپاس
پاسخ دادن
+5 # ایرانی هستم 1394-05-23 14:53
نه تنها ما ایرانیا بلکه تموم دنیا به کوروش افتخار میکنه.اگرم فیلمشو نسازن چیزی از ارزش اون کم نمیشه.چون کوروش تو قلب تموم مردم دنیاست.
پاسخ دادن
+5 # سورنا 1394-05-23 17:57
کاش می شد یه شماره حساب می دادند تا ما هم کمک کنیم من که خیلی دلم می خواد کمک کنم حالا چه کمک پولی و چه کمک غیر پولی
پاسخ دادن
+3 # Rahgozar 1394-05-27 03:48
درود بر شما
خیلی خوبه که چنین حرکتی تا این حد عملی شده فقط تنها نظری که دارم و ذهن منو مشغول میکنه اینه که تیتراژ این فیلم رو استاد محمدرضا شجریان یا همایون شجریان بخونن به واسطه این آرزو همین الان اشک در چشمانم جاری شده،سپاسگذارم
بدرود
پاسخ دادن
+2 # سیاوش 1394-05-29 22:10
امپراطوری عثمانی به اندازه ی نصف امپراطوری هخامنشی بزرگی نداشت ولی چنان سریالی ازش ساخته شد که ازسرارجهان بیننده ی پرو پاقرص داره
پاسخ دادن
+2 # البرز 1394-05-31 12:34
درود ب همه هموندان عزیز،خبر مسرت بخشی بود،امیدوارم اقای جوزانی فیلی در خور بزرگی نام کورش بسازه،ولواینکه هزینه بالایی داشته باشه،همچنین دقت و حساست زیادی باید درمورد این اثر بزرگ بخرج بده..
پاسخ دادن
+3 # سرزمین جاوید 1394-05-31 23:57
ساختن فیلم کورش بزرگ بیشتر از دنیا برای مردم ایران لازمه تا روح راستگویی همدلی وبخشش در مردممون دوباره زنده بشه
پاسخ دادن
+3 # فهشئ1983 1394-06-01 11:56
بدنم را بدون تابوت و مومیایی دفن کنید تا اجراء آن خاک ایران را تشکیل دهد
پاسخ دادن
+3 # بهارک 1394-06-02 09:00
با درود وسپاس فراوان از آقای جوزانی برای دیدن این فیلم لحظه شماری میکنم آقای جوزانی اینقدر من عاشق کوروش هستم که نگو ونپرس خوشحال میشم اگر هر کمکی که لازم باشه در ساخت این فیلم انجام بدم چهره ای که دارم به گفته بقیه شباهت به ایران های قدیم داره اگر صلاح بدونید افتخار میکنم در این مجموعه حضور داشته باشممن نام فرزندم هم به افتخار ایشن کوروش گذاشتم
پاسخ دادن
-5 # بهتاش 1394-06-02 16:12
ایران کجا میتونه این جور فیلمی درست کنه.تا موقه ای که سینما ایران اینجوره بهتره هیچ کاری نکنن بهتره.
پاسخ دادن
+3 # ahmad 1394-06-03 11:18
این فیلمو کامل کنید اگه میشه شماره حساب بدید در حد توانمون کمک میکنیم بخدا ......اخه اون کشور کره که تاریخ اصلا نداره روزی 3 فیلم تو صدا سیمای ما پخش میکنه اونو قت ما که 7000سال تاریخ داریم یه فیلم تاریخی هم نداریم ........
پاسخ دادن
+2 # سید پزمان حسینی 1394-06-03 22:05
با درود و خسته نباشید...........
از کارگردان گرامی خواهشمندم بجای بکارگیری از واژه ی تازی کبیر از واژه ی پارسی بزرگ برای شاهنشاه کوروش بهره گیرید..........

با سپاس فراوان
پاسخ دادن
+2 # مسعود 1394-06-04 10:58
بخشید پس کی تولید میشه خبری که ازش نیس هیچ جا امروز3شهریور94ولی اصلا هیچ اطلاعی ندادن نکنه مجوز نگرفته کسی که اطلاع داره خبربده ممنون
پاسخ دادن
+3 # مهران 1394-06-04 11:34
خوشا به غیرتت ایرانی.توروخدا دست رو‌دست نزارین.فرزندانمون هیچی ازتاذیخ گذشتگان ما نمیدونن....افسوس و صد افسوس
پاسخ دادن
-2 # سجاد 1394-06-06 15:38
ارزومه که همچین رویدادی رخ بده

شاید بشه اونو یه اتفاق تلقی کرد؟
پاسخ دادن
+4 # کرامت خضری 1394-06-07 09:22
گفتاورد از مهدی:
البته درستش کوروش بزرگ هست نه کبیر از کلمات عربی استفاده نکنید تا انجا که امکان دارد

اره این اشتباهو خیلیا میکنن کلمه عربی رو میزارن جلوی نام ایرانی
پاسخ دادن
+2 # دوستاروطن وعاشق کوروش بزرگ 1394-06-09 13:27
بادرود برملت بزرگ ایران ،امیدوارم این فیلم ساخته بشودوبگونه ای باشد که بزرگی وعظمت کوروش وحکومت ایران باستان راآنچنانکه شایسته است بنمایش بگذارد.البته کارگردانان کشورمان درساخت فیلمهای تاریخی استاد هستند امیداست برای فیلم بزرگ مرد این مرزو بوم هم نهایت تلاش لازم بشود
پاسخ دادن
+2 # علي 1394-06-10 10:45
كارگردان بايد خيلي دقت كنه. به نمايش كشيدن اقتدار و عدالت و پاك دامني كورش بزرگ كار مشكلي است و ذره اي انحراف ميتونه تاثير منفي در ابهت اين مرد بزرگ بگذاره. اميدوارم فيلمنامه خوب نوشته باشه تا مردم ايران بيش از پيش احساس غرور و سربلندي كنن.
پاسخ دادن
+3 # مرتضی 1394-06-11 18:02
در این فیلم بازیگران خارجی هم هستن و برای آنها باید دوبلور داشته باشن ... اگه برای همه بازیگران به زبان فارسی دوبلور داشته باشن نه دوبلور های بی سواد بلکه بهترینها ... خیلی بهتر میشه و جذاب تر.... ولی اگه درست بشه چی میشه...
پاسخ دادن
-7 # شاهروی 1394-06-14 10:57
امیدوارم این فیلم در شاهرود تولید شود
پاسخ دادن
+3 # amin 1394-06-17 09:44
بادرودبرهمه ایرانیان خصوصاًافتخارآفرینان این کشورکهن.وقتی مطلبودیدم واقعاًتعجب کردم و بغض گلموگرفت،چیزی که مابایدسالها پیش میساختی.به امیدخداساخته میشه وامیدوارم کاملاًبراساس مستندات واقعی تاریخی باشه ودراون به همه چیزتوجه بشه تا ازساختنش پشیمون نشیم.
پاسخ دادن
+3 # سپهدار از اراک 1394-06-17 19:49
درودبر چنین مردباشرفی که میخاهد استوره ایران رابه رخ دنیا بکشد که غیرتش اجازه نداد این فیلم باشکوه را کشور بیگانه بسازد .بنده به سهم خود برای هزینه ساخت این فیلم انچه که در توان دارم خواهم پرداخت به امید پیروزی(سپهدارازاراک)
پاسخ دادن
+3 # هامان 1394-06-19 21:28
درودایزدبه شما که خون اریایی تو رگتونه امیدوار تو همه مراحل فیلم زندگیتون موفق باشید
پاسخ دادن
+3 # پارسا 1394-06-21 00:58
اگر به صورت سریال ساخته می شد فرصت بیشتری برای بیان همه ی حقایق فراهم می شد.
آقای جعفری شماره حسابی را اعلام کنند تا هرکس در توانش بود کمک کند.
پاسخ دادن
+3 # ابتین اریایی 1394-06-24 18:00
خیلی خوشحالم من یه جوان 16 ساله ام و هر کاری از دستم بر بیاد انجام میدم واگر هم کوروش بزرگ باشه بهتره خیلی ممنون
پاسخ دادن
+3 # حسن 1394-06-27 01:16
گفتاورد از mohammadi:
از خوشحالی دارم میمیرم.... البته کبیر درسته عربیه ولی خیلی با ابهت تر از بززگه

پس به رانمایی و رانندگی تهران بزرگ هم بگید تهران کبیر!!!!
پاسخ دادن
+6 # بهمن 1394-06-27 11:48
قلبا عاشقه کوروش هستم با اسمش احساس غرور و بزرگی به هر ایرانی دست میده اگه یه شماره حساب بزارید برای کمک به ساخت فیلمش مطمعنم چندین برابر هزینه ساخت فیلم پول جمع میشه
پاسخ دادن
+3 # شقایق 1394-07-02 15:44
خدا کند یک فیلم خوبی از اب در بیاد و چیزی را سانسور نکنند هر چی باشه همه از واقعیت ها خبر دارند
پاسخ دادن
-4 # رضا 1394-07-02 23:53
سلام دوستان
دقت داشته باشید که کوروش هم نام ایرانی نیست...
اصلش کیخسرو بوده که یونانی ها بهش کوروش می گفتن...
همین طور که دارا بوده و یونانی ها می گفتن داریوش...
چون منابع تاریخی ما هم یونانی بوده اینا رو یاد گرفتیم.
پاسخ دادن
0 # فردین 1394-07-04 15:43
عزیزانم توجه کنند که ...
the Cyrus of the Great
میشه کوروشه بزرگ. که احتمالا اسم فیلم هم به انگلیسی همین میشه.......
پاسخ دادن
+2 # سامناتی مهربان 1394-07-09 00:07
زمانی فیلمهای خوب وارزشمند ساخته میشه که باعشق وتوکل به خدا جلو بریم واز مافیا بازی انتخاب بازیگر وعوامل دست برداریم . یا حق
پاسخ دادن
+4 # محمد حسین 1394-07-09 11:00
آهنگسازیش رو حتما حتما بدین به هنس زیمر
آهنگساز بزرگترین آثار سینمای جهان
گلادیاتور
شوالیه تاریکی
سوپرمن
تلقین
شیرشاه
شرلوک هلمز
مرد عنکبوتی
دزدان دریایی کارائیب
و کلی فیلم دیگه
واقعا عالیه این مرد بخصوص موسیقی های حماسیش
پاسخ دادن
+2 # رضا 1394-07-09 21:22
امیدوارم به این فیلم از نظر تاریخی نگاه شود و تحریف تاریخ صورت نگیرد ساخته نشدن یک فیلم تحریف شده بهتر از ساختن آن است.
پاسخ دادن
+3 # سورنا 1394-07-13 11:52
تو رو خدا این فیلم رو بسازید، اگه مشکل اینکه سرمایه برای تولید فیلم ندارید یه شماره حساب بدید مردم پول رو به حسابتان واریز میکنند این همه آدم که عاشق کورش و تاریخ کشورشان هستن بدون شک کمک میکنند من خودم حاضرم اولین نفری باشم که برای این فیلم کمک کنم اگه این فیلم هم اکران بشه بدون شک پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران میشه، بخدا عقده این مکند تو دلمون که قهرمانان و اسطوره های وطنمان رو ول کردیم و کسی اسمشون رو هم نمایه و به جاش رفتیم چسبیدیم به جومونگ
پاسخ دادن
+2 # عارف 1394-07-13 19:37
امیدوارم هرچه زودتر این فیلم با شکوه و ارزشمند ساخته شده و مایه نشاط ایرانیان در سراسر جهان شود. بسیار متشکرم از همه دست اندرکاران و بخصوص جناب آقای جوزانی عزیز.
پاسخ دادن
+6 # علی 1394-07-14 08:12
با سلام و خدا قوت : عزیزان جای بسیار درنگ و تفکر اینکه کارگردان خارجی بنام انتونی مان فیلم کورش را ساخته حتی از ساز قوم اصیل بختیاری به عنوان موسیقی این فیلم استفاده کرده ولی ما ...!!!
پاسخ دادن
+34 # Salar 1394-07-15 18:32
سلام و خسته نباشید میگم بهتون مخصوصا اقای جوزانی و معلم من ازتون خیلی خیلی ممنونم که میخواهید سریال کوروش کبیر بسازید من واقعا نمیدونستم یه همچنین اتفاقی میخواد بیافته من بعید میدونم اقای جوزانی و معلم توانستید کشور ایران را سربلند و سرافراز کردید من ازتون چند خواهشی از تون دارم لطفا اینارا رعایت کنید چون خیلی مهمه و ارزش زیادی داره مورد اول لطفا کلمات عربی را در این سریال نیاوردید چون ادبیات فارسی مهمه و نباید نسلش از بین بره مورد دوم سریال را یه جوری بسازید مثل حریم سلطان نباشه نصفه سریالاش واقعی و خیالی باشه فقط لطفا دقیق باشه مورد سوم اگر میخواهید فیلم سینمایی بسازید لطفا نسازید خواهشا چون ارزش داره میخواهیم در تمام دنیا ببینند فقط سریالی باشه خواهشا مورد سوم سریال را یه جوری بسازید خیلی طولانی و بسیار کامل باشه مثل فرمانده های بسیار مهم مثل داریوش و سورنا و اریوبرزن و ... باشه و همینا دنباله بیدا کنه و سریال قطع نشه خواهشا تا بشه برای همیشه بشه یه سریال کاملی دید مورد چهارم اقای جوزانی و معلم لطفا این سریال کوروش کبیر را بسیار جدی و مورد توجه بیشتری قرار بدید چون دیگه ابروی کشورمون رفته فیلم های تاریخی مثل کشور ایتالیا و چین و ترکیه و بعضی کشور های اروبایی خیلی فیلم تاریخی درست کردند و بخش کردند ولی متاسفانه کشور ما بخش نشده اقای جوزانی و معلم لطفا توروخدا جلوی اینارا بگیرید و نگذارید اوضاع بدتر شود مورد بنجم اقای جوزانی و معلم یه کاری کنید واسه سریال کوروش تا در همه ی نقاط دنیا بخش شود و کشور های دین های مسیحی و یهودی و سنی سریال رو ببنیند مردم کوروش و خودش در 2500 سال بیش چیکار کرده و در کجای دنیا رسیده تا مردم جهان ببینند مردم ایرانیا بهترین مردم و قوم کشور جهان بوده اقای جوزانی و معلم لطفا اینارا گفتم خیلی توجه و دقت کن خیلی جدی و مردونه گفتم لطفا باور کنید ازتون خیلی خواهش میکنم اهای مردم ایرانیا اگر وقتون گذاشتید به مطلاب های من ازتون خیلی ممنونم لطفا به مطالب های من خدایش لایک کنید چون خیلی حرف های درستی و با ارزشی زدم لطفا لایک کنید ازتون ممنون دار هستم با اجازه تون خدانگهدار به امید دیدار کوروش جان همیشه سربلند بودی و هیچوقت اسمت در دنیا فراموش نمیشه با اجازه تون
پاسخ دادن
+4 # سارا 1394-07-16 23:52
وای خدا باورم نمیشه از خوشحالی بال در آوردم.فقط خواهش میکنم به باشکوهی اسم کوروش باشه که همه ایرانیا به خودشون ببالن.ما همه دعا میکنیم عالی بشه کار دیگه ای از دستمون بر نمیاد.امیدوارم عالی بشه فیلمتون و شروعی باشه برای فیلم های تاریخی ایران باستان
با سپاس
پاسخ دادن
+4 # سپهر 1394-07-17 04:51
خواهش دارم کمتر از پانصد میلیارد تومن هزینه نکنین. از جلوه های جلوتر از روز دنیا استفاده کنید. خوب بشه یه هفته هر روز میرم سینما فیلمو میبینم تا حمایت بشه.
پاسخ دادن
+5 # خشایار 1394-07-19 17:44
امیدوارم آهنگسازیش رو به استاد شهرداد روحانی که تحصیلاتش موسیقی فیلم از دانشگاه UCLA هست بدهند و فیلمبردار و طراح دکور و صحنه اسکاری انتخاب کنند.
پاسخ دادن
+4 # كوروش 1394-07-22 08:41
دروى بركسي كه اين كارو ميكنه ارزوي تمام ايران ديدن اقتدار واقعيشه حتی اگر 2500سال پیش بوده کوروش یک استسناء تاریخیست هم فرمانروا هم عادل هم میهن پرست هم درستکار هم یک فرمانده تمام عیارو فیلسوف
پاسخ دادن
+3 # مهدی 1394-07-24 14:53
اگه بشه خیلی عالی می شه ولی بهتر می شه وقتی تو کره پخش بشه.
پاسخ دادن
+2 # همایون 1394-07-25 14:33
این فیلم باید یا در هالوود بسازند یا از امکانات اونا استفاده کنن
ادمین لطفا تایید کن
پاسخ دادن
+3 # همایون 1394-07-26 08:41
باید ی سریال طولانی بسازند،با امکاناتی در حد تروی
پاسخ دادن
+2 # راستکوه 1394-07-28 22:17
وي از من درخواست طرح توجيهي براي ساخت فيلم کرد
چه توجیهی ؟
الان میشه احوال اخوان رو درک کرد وقتی میگه ....دست بردار از این در وطن خویش غریب..............
پاسخ دادن
+1 # مهدی فرجی 1394-07-30 15:36
امیدوارم هرچه زودتر بسازنش.اگه آهنگسازی رامین جوادی(اهنگساز گیم آف ترونس)باشه عالی میشه
پاسخ دادن
+1 # حسین 1394-08-04 21:30
به نظر من باید برای نقش کوروش از بازیگری ایرانی استفاده کنند و به نظر من یکی از بهترین گزینه ها برای این نقش حسین یاری است.
پاسخ دادن
+4 # یک مرد پارسی 1394-08-05 03:00
لطفا همه در خاست کنن تا به گوش کارگردان و.. این فیلم برسه آقا اگه همه ی مشکل شما بودجه هستش یه سامانه قرار بدید مثل کاری که رامبدجوان کرد تا روستا ها آبیاری قطره ای بشه یه سامانه به اون شکل قرار بدید تا ما بتونیم کمک مالی کنیم بدون شک بودجه ساخت تامین میشه و حتی بیشتر هم میاد برای ساخت قسمت دوم والا
پاسخ دادن
+2 # Reza 1394-08-10 17:37
عالی یه فیلم راجب خود ایران داره ساخته میشه
پاسخ دادن
+4 # شهروند ایران 1394-08-10 23:03
چرا این صفحه دیگه به روز رسانی نمیشه ؟؟؟
ما بی صبرانه منتظر خار های جدید از ساخت فیلم کوروش بزرگ هستیم
پاسخ دادن
+2 # گیسو آریا 1394-08-12 00:33
من بی صبرانه منتظرم....... یعنی میش؟؟ درود بر همه ی دست اندرکاران
پاسخ دادن
+1 # رضا 1394-08-15 12:06
سلام,امیدوارم این اتفاق رخ دهد اما خواهشا از فیلمنامه نویسان هالیوود کمک بگیرید.ضعف سینمای ایران بدون شک فیلمنامه ست
پاسخ دادن
+1 # امیر وطن دوست 1394-08-15 14:47
با درود به اقایان جوزانی ومعلم بسیار خوشحال شدم وکاه شماری میکنم برای پایان ساخت این فیلم وتماشای ان. از شما میخواهم که در شان ایران و کوروش بزرگ وپدر ایران کوشش نمایید واز جلوه های ویزه خارجی و دکور عطیم و باشکوه استفاده کنید و انسانیت ونجابت ایرانی رو به تمام دنیا نشون بدید امیدوارم که از نطر تجاری هم موفق باشه تل انگیزه کارهای بعدی وبعدی باشه بازم سپاس برای غیرت وفکر بکرتان درصمن من برای هر گونه کمکی حتی سیاهی لشگر اماده ام شماره من ۰۹۱۵۵۰۲۳۵۷۶
پاسخ دادن
+1 # کوروش 1394-08-15 17:18
کاش این فیلمرو طوری بسازن تا این عربا یکم روشون کم بشه کمتر ادعاشون بشه
پاسخ دادن
0 # مهراد 1394-08-16 00:30
درود بر اولین پادشاه جهان کوروش پارسی.دمه بچه های ملایر گرم مخصوصا جناب جوزانی.لطفا بسازیدش
پاسخ دادن
0 # حسین 1394-08-16 06:10
به یاری خدا مردم جهان از فرهنگ ایرانی اصیل با این فیلم آشنا می شن
پاسخ دادن
+1 # شهروند ایران 1394-08-17 03:30
واقعا چرا دیگه تو این صفحه خبر جدیدی از ساخت فیلم کوروش بزرگ نیست؟؟؟
آخرین خبر مال خیلی وقت پیشه !!!
یعنی حدود هفت ماه پیش !!!
پاسخ دادن
+4 # سپهر 1394-08-18 13:07
گفتاورد از داریوش:

عزیزم داریمدر مورد کورش حرف میزنیم گلزار که بازیگر نیس فقط یه مانکنه

گلزار نمی تونه از پس این نقش بزرگ بر بیاد فیلمو خراب میکنه
پاسخ دادن
+5 # سپهر 1394-08-18 13:24
گفتاورد از هوشنگ:
امیدوارم این فیلم مثل فیلم رستم درست نشه که باز تاریخ قشنگمون زیر سوال بره.این فیلم باید در هالیود درست بشه تا کل جهان بدونند که پدر ما 2500سال پیش حقوق انسانی رو به بشر هدیه کرد.

دارن تو هالوود نمونشو درس میکنن که ده وین جانسون هم توش بازی میکنه
پاسخ دادن
+4 # اریا دخت 1394-08-18 17:58
واییییییییییییییییی من عاشق زندگی شگفت انگیز کوروشم
پاسخ دادن
+3 # تاریخ 1394-08-19 11:45
دروود به کوروش ،
دروود به تمام یاران ایران زمین ، آقای. جوزانی دستمریزاد، آقای معلم هم که همیشه در صحنه بوده و به همراه خانم پر تلاشش ، قدم های بزرگی در این عرصه برداشتند ، با تشکر از شما عزیزان و استقبال دوستان ، تنها خواهشی که دارم این است که نقش. کوروش را به کسی بدهید. که واقعا. ژن. خود کوروش در بدنش باشه
پاسخ دادن
+3 # sorena 1394-08-19 20:49
اگر میخواهید فیلم بسازید طوری بسازید ک بعدا از مشکلات و کمبود هایش حرف نزنید.
پاسخ دادن
+3 # فرزاد 1394-08-21 23:29
ای کاش دیگران هم غیرت شمارا داشتند
پاسخ دادن
+2 # آریامن 1394-08-22 01:07
من عاشق تارخ ایرانم بخصوص تاریخ هخامنشی درود برشرفتان به انید ایزد یکتا و به همت دوستان عزیزم که انجام میشه ......
پاسخ دادن
+4 # پسر خورشید 1394-08-22 14:06
امیدوارم که این فیلم رو از روی واقعیت های تاریخ بسازند نه از روی یک مشت سندها و نوشته های دروغ و جعلی.اگه امکان داشته باشه که جناب جوزانی و جناب معلم با تاریخ دانان درستی مانند جناب انوش راوید و خانم پرنیا حامد در رابطه با تاریخ درست و واقعی اون زمان گفتگو داشته باشند خوب است
پاسخ دادن
+2 # ماهان 1394-08-24 16:57
این افتخار بزرگیست هرچند دیر اما باید اتفاق می افتاد.اما کاش بجای استفاده از بازیگر خارجی برای نقش کوروش از یک شخصیت اصیل ایرانی استفاده میشد
پاسخ دادن
+1 # میلاد شجاعی 1394-08-25 10:01
وای خدا از شنیدن ساختن این فیلم خیلی حوشحالم اشک تو چشمام جمع شده و بیشتر از این از این خوشحالم که این همه هم وطن عاشق وطن دارم دیگه احساس تنهایی نمیکنم
پاسخ دادن
+1 # محمد رسولی 1394-08-25 11:02
آقای جوزانی ممنونیم اما خواهشأ فقط واقعیتو بسازید که اگر چیزی جز واقعیت بسازید دیگه مردم طرفدار شما نیستن و مطمعنأ به شما به چشم خائن به مملکت نگاه میکنن خواهش میکنم تمام واقعیت رو تو فیلمتون بگید ممنون
پاسخ دادن
+2 # مهیار سنائی 1394-08-28 02:08
درود بر کوروش بزرگ
و درود و دست مریزاد بسیار به بانیان این امر مهم !
اگر چنانچه جناب جوزانی عزیز و جناب معلم گرامی مایل بوده و شماره حسابی را به این مهم:"ساخت فیلم کوروش بزرگ"اختصاص داده و از طریق رسانه ی تصویری و مکتوب به اطلاع عموم بویژه کوروش دوستان و میهن پرستان عزیز برسانند(نکته مهم:ابتدا برآورد هزینه صورت پذیرفته و به بانک مورد نظر ابلاغ بشودتا کمک های مردمی فراتر از سقف هزینه واریز نشود.و همچنین:سند دریافت کمک های مردمی از جانب بانک فوق و همچنین هزینه های ساخت فیلم طی فاکتور از طریق رسانه ی تصویری انتشار یابد؛)کوروش دوستان و میهن پرستان کمک های مالی خود رادریغ نخواهند داشت.بی تردید این خدمتگزار نخستین میهن پرستی خواهد بود که در این امر نکو و مهم نقش مثبتی خواهد داشت .
موفق باشید.
و سپاس از دیگر عزیزانی که در این خصوص زحمت کشیده و نقش داشته و خواهند داشت..
پاسخ دادن
+2 # حسین 1394-08-30 18:57
درود بر دوستان
مطمن باشید اگر اعتماد مردم جلب بشه نیاز نیست دنبال سرمایه گذار برین..مردم همه هستن و سرمایه میذارن
حتی من خودم حاضرم برا این فیلم همه چیزم رو بدم..
ولی کیفیت فیلم باید در شان کورش کبیر باشه و نه مثل ساخته های قبل..
مثلا باید مثل کیفیت فیلم هابیت 1 و 2 ساخته بشه و بخاطر پول از کیفیت کم نشه تا بتونین بطور جهانی اکران کنین..
منتظر اون روز هستیم..
پاسخ دادن
+1 # ستیلا 1394-09-01 03:35
سلام من عاشق ایرانم وخیلی دوست دارم توی چنین فیلم هایی بازی کنم فیلمی ک از اصل خودم داره تعریف میکنه
امیدوارم توی ساختش موفق بشین چون مطمئنم نتیجه خوبی داره
یه خواهشی داشتم
تورو خدا روش خوب خرج کنین کیفیتشو بالا ببرین بزارین همه جهان روش جذب بشن و ما ایرانیا رو بشناسن این یه فیلم الکی نیست ک بخواین روش الکی خرج کنین تو رو خدا کیفیتشو بالا ببرین با هر چی ک میتونین به نظرم مهم نیست بازیگرش گرون باشه مهم اینه بازیگر توی محیط و جو خوبی قرار بگیره وممنون واسه ساخت این فیلم
پاسخ دادن
+6 # ستیلا 1394-09-01 03:43
گفتاورد از سپهر:

گلزار نمی تونه از پس این نقش بزرگ بر بیاد فیلمو خراب میکنه

گفتاورد از سپهر:

گلزار نمی تونه از پس این نقش بزرگ بر بیاد فیلمو خراب میکنه

کاملا موافقم زدی به هدف دوست عزیز
پاسخ دادن
+2 # ايراني 1394-09-03 12:47
اين فيلم سه سال صحبتشه حداقل!! هر فيلم ديگه بود تا الان كلي كارش انجام شده بود اما به فيلم كوروش بزرگ كه ميرسه،،،! به شماره حساب معرفي كنيد آقاي جوزاني مردم ابران زمين دريغ ندارند براي پدر ايران هزينه كنن حتي شده نفري هزار تومن! هشتاد مليون نفريم!!! يا حق!
پاسخ دادن
0 # امیرعباس 1394-09-07 22:26
این فیلم درست بشه یا نه مهم نیست (در خور کوروش بزرگ باشه ) مهم اعتقادمون به کوروش بزرگه که اگر خون ایرانی تو رگ هامون باشه تا لحظه مرگ میبایستی تو وجودمون نگهش داریم.افتخاری از این بالاتر نمیبینم که پیرو بزرگترین پاکترین و شجاعترین با عدالترین فرد تاریخ بشریت باشیم
پاسخ دادن
0 # س 1394-09-10 23:52
پس چرا تا حالا ساخته نشده
پاسخ دادن
+2 # حسن 1394-09-15 17:55
کوروش بزرگ رو باید یک ایرانی بازی کنه ن یک خارجی
پاسخ دادن
-1 # دوست 1394-09-17 13:33
تاگوساله گاو شود دل مادر .......
پاسخ دادن
+1 # عباس 1394-09-18 14:08
خیلی خوبه واقعا افتخار داره ولی کاشکی سریالیشو بسازین مثل مختار نامه یا حضرت یوسف
پاسخ دادن
+1 # کوروش 1394-09-20 15:50
منتظریم که زودتر ساخته و خیلی خوبه که بر اساس تاریخ و مستندات باشه خوشحالم
پاسخ دادن
-4 # میلاد 1394-09-21 19:04
امیدوارم که ساخته نشه چون مثلما نمیتونه حق رو ادا کنه.هنوز پتانسیل فیلمی به این بزرگی رو نداریم.چه هنرش.چه تکنولوژیش.چه بودجش.چه بازیگرش.چه فیلمنامه نویسش.چه کارگردانش.
پاسخ دادن
+3 # هموطن اریایی 1394-09-21 23:23
به امید ایزدمنان فیلمی لایق کوروش ساخته بشه
پاسخ دادن
+2 # شایان نیک 1394-09-22 07:01
این فیلم باید 30 سال پیش ساخته میشد و تا الان 10 -20 تا نسخه ادامش میومد !
...................................
80 میلیون ایرانی هستیم هر کسی در حد خودش کمک کنه ! میلیارها تومن معادل میلیون ها دلار سرمایه میشه برا این فیلم ! با کمال احترام به اقای جوزانی، این پروژه رو باید کسایی مثل "پیتر جکسون" کارگردانی بکنند !
پاسخ دادن
+3 # سپهر 1394-09-23 14:45
درود پرسشی داشتم:
چه زمانی ساخت این فیلم گرانقدر به پایان میرسد.
با سپاس اگر پاسخ دهید
پاسخ دادن
+4 # علی 1394-09-26 21:39
ایشالا زودتر فیلمش ساخته بشه و رکورد فروش تو گیشه ها رو بزنه
پاسخ دادن
+2 # سعید 1394-10-06 21:29
گفتاورد از برسام:
این فیلمشم میشه در چشم باد!!!
خداکنه یه کارگردان حرفه ای اینکارو انجام بده

بنظر من در چشم باد یکی از بهترین سریال سال های اخیره. خیلی خاص و باشکوه.
دست مسعود خان جعفری جوزانی درد نکنه
پاسخ دادن
0 # مجید 1394-10-14 07:28
گفتاورد از mohammadi:
از خوشحالی دارم میمیرم.... البته کبیر درسته عربیه ولی خیلی با ابهت تر از بززگه

منم موافقم.
پاسخ دادن
0 # انشانی 1394-10-20 14:40
گفتاورد از مهدی:
البته درستش کوروش بزرگ هست نه کبیر از کلمات عربی استفاده نکنید تا انجا که امکان دارد

البته،کلمات،استفاده، امکان
اینها واژگان عربی بود که خود به کار بردید. بازگردانی این جمله به پارسی میشود :
اگر چه درستش کوروش بزرگ هست نه کبیر.واژگان عربی را به کار نبرید تا جایی که رواست.
پاسخ دادن
0 # 11223344 1394-10-20 20:48
گفتاورد از سیدحمیدرضاحسینی:
سلام لطفااین فیلموزودتر پخش کنید که ما بگیم به کشور های دیگر ازجمله کره اگرشما جومونگ یا گی بک دارین ماهم کوروش کبیر وداریوش داریم این بزرگان کمتر از جومونگ و گی بک نیستن لطفا فیلم کروش را بگذاریم زیرا من خیلی به جومونگ و سرنوشت یک مبارز دل بستم لطفا فیلم کوروش بزرگ را پخش کنید تا کره ای ها ببین وبگن ایناهم قرن ها پیش مانند ما قهرمانانی داشتم ممنون. منتظرم بیگویید کی پخش میشود.

پاسخ: کوروش و داریوش خیلی آدم های گنده تری نسبت به جومونگ بودن. اصلا مساحت ایران اون زمان 6 برابر گوگورویو بوده.
پاسخ دادن
-4 # شیعه آریایی 1394-10-21 16:56
ببخشید آیا این فیلم واقعا داره ساخته میشه یا یه فریبه تو رو خدا حقیقت رو بگید
پاسخ دادن
+1 # سرباز ایرانی 1394-10-22 03:46
فقط خواهش میکنم پشیمون نشین واین فیلم رو اونطور که شایسته ی اون بزرگمردتاریخ باستانه بسازین خدا یارتون
پاسخ دادن
0 # پدرام 1394-10-23 02:16
بادرود .به امید روزی که فیلم کوروش برزگ راببینیم در سینما
کوروش بزرگ بهتر از کوروش کبیر می باشد
پاسخ دادن
0 # ماریانه 1394-10-27 10:55
گفتاورد از کوروش ش:
بنام اهورامزدا اگه اقای جوزانی موفق به این کار بسیار بزرگ البته بدون حاشیه و سانسور شود بزرگترین تحول در فرهنگ وتاریخ ایرانیان البته بعد از فردوسی بزرگ به وجود می آورد با تشکر

درود .بدون تحریف تاریخی باشد بی شک مهمترین اثر ماندگار پس از شاهنامه خواهد شد
پاسخ دادن
-2 # milad 1394-10-29 02:10
به نام اهورامزدا دانا
درود دوستان عزیز این فیلمو هالیوود داره میسازه دل خودتونو خوش نکنید وای برما که فیلم بزرگ ترین انسان تاریخ وپدرسرزمینمان ایران روبیگانه هادارن میسازن
پاسخ دادن
-5 # مهدی 1394-11-02 18:41
درود بی کران ب شما عزیزان و بزرگان.من متاسفم ک نمیتونم هیچ کمک مالی بکنم اما اگر میپذیرید منو میتونم ب عنوان یک بازیگر بازی کنم بدون دریافته حتی یک ریال پول.از سیستان و بلوچستانم هست.
پاسخ دادن
0 # نیما 1394-11-08 04:31
آقا چرا هیچ خبری نمیشه ازش نکنه پشیمون شدن
پاسخ دادن
+1 # حمید رضا 1394-11-08 18:45
اگر فیلمی در رابطه با کورش وسلسله هخامنشیان ساخته میشود خوشحال میشم
پاسخ دادن
0 # مهدی 1394-11-11 12:02
تاریخ این مرزو بوم کلا تحریف شده است،بخاطر همین قادر به ساخت اینجور فیلم ها نیستیم،چونکه تاریخ ایرانومیگن از زمان کوروش بنا میخوان بنا کنن در حالی که تاریخ ایران از 6000 هزار ساله قبله که حاکمیت های مختلفی در این زمان کارها مهمی انجام دادن ولی اینا ایران و به 2300 سال خلاصه کردن
پاسخ دادن
+1 # وطن 1394-11-20 22:41
البته اگه واقعیت رو بگن نه بخاطر مجوز و غیره تحریف صورت بگیره
پاسخ دادن
+2 # ایرانی 1394-11-21 18:29
ایا شما نمیتوانید در زمینه ی مالی از مردم کمک بگیرید ؟؟ یا به صورت اوراق مشارکت یا بلاعوض؟؟ویاکمک های غیرمادی؟؟؟من شخصا حاضرم به عنوان خدمتکار مجانی کارکنم.
پاسخ دادن
+1 # حافظی 1394-11-23 16:14
دست تک تک کسانی که در این فیلم نقش داشتندرا می بوسم درود بر شما
پاسخ دادن
+1 # فرزند کورش 1394-11-28 11:56
زنده باد آقای جعفری که دارند این فیلم با ارزش و دوست داشتنی رو می سازن!
کورش همیشه برای ما بزرگ هست و خواهد بود
پاینده باد ایران هخامنشی
پاسخ دادن
+2 # فرزند کورش 1394-11-28 11:57
گفتاورد از مهدی:
البته درستش کوروش بزرگ هست نه کبیر از کلمات عربی استفاده نکنید تا انجا که امکان دارد

هم دیدگاه شما هستم. واژگان عربی را از پارسی پاکسازی کنیم.
پاسخ دادن
+4 # ایرانی 1394-11-29 12:19
حال وقت ان است فیلم های تاریخی ایرانی جای فیلم های تاریخی کره ای و چینی را در تلویزیون ایران بگیرد
پاسخ دادن
+3 # میلاد صالحپور 1394-11-30 12:01
من نمیدونم واسه ی هر فیلمی تو این مملکت بودجه هست به غیر از ساختن فیلم برای بزرگای تاریخ ایران، بیاید تمدن مونو به رخ جهانیان بکشیم من حاضرم از جیبم برای ساخت این فیلم مایه بزارم
پاسخ دادن
+6 # ParS 1394-12-01 14:11
درود به ایرانی ها
عزیزان
اگر هم فیلم ساخته بشه با محدودیت های بسیاری ساخته میشود
من ترس از این دارم که این فیلم خراب کاری کنه و هویت کوروش که هویت ایرانیه را بد نشان بدهد
پاسخ دادن
+4 # راهی 1394-12-13 15:05
گفتاورد از هوشنگ:
امیدوارم این فیلم مثل فیلم رستم درست نشه که باز تاریخ قشنگمون زیر سوال بره.این فیلم باید در هالیود درست بشه تا کل جهان بدونند که پدر ما 2500سال پیش حقوق انسانی رو به بشر هدیه کرد.

دوست گرامی بنظر شما اگر کورش بزرگ زنده بود راضی میشد فیلم زندگیش در کشوری غیر از کشور خودش ساخته بشه؟!
پاسخ دادن
+3 # ali 1394-12-20 03:53
اقای جوزانی شما که اینقدر در زندگی کوروش بزرگ تحقیق و پژوهش کردید ایا حیف نیست که با ساختن یک فیلم سینمایی اون رو تموم کنید و ایا شما در این فیلم سینمایی تنها در یکی دو ساعت میتونید حق کوروش بزرگ رو ادا کنید و راه رو بر روی کارگردانان دیگر سریال برای ساخت سریالی ارزشمند درخور ایرانی نبندید!!!
در ضمن چرا کارگردانهای دیگه نمیاند بر اساس کتابهای غنی و بی مثالی مانند شاهنامه و به خصوص کوشنامه و... سریال بسازند و در ضمن این سریالها فرهنگ ایرانی همه جنبه های ان را مانند کشورهایی از قبیل کره و ... که نسبت به ایران با تمدن وبا فرهنگ صفر هستند چونکه پیشنه تاریخی در خور توجهی ندارند و فقط بر اساس افسانه نه تاریخ و واقعیت به خوبی نشان دهند و نام ایران و ایرانی مخدوش شده در دنیا رو دوباره از نو بسازند مطمئن باشید که امروز با نشر محصولات فرهنگی است که کشورها از همین طریق به ثروت و احترام و قدرت و تاثیر گذاری در جامعه جهانی و ... دست پیدا میکنند وتمدن نو را میسازند اینجوری که ما داریم ضعیف توی همه جنبه ها ی ان داریم عمل میکنیم فقط ایران و ایرانی بی تمدن و سرخورده تا به حال به جهان معرفی کردیم ایرانی که دارای این همه افتخار و عزت درجهان است و حتی کارگردانهای غربی و خارجی میاند از وقایع تاریخی ایران فیلم میسازند اما خودمان دشمن خودمان هستیم و در یک کلمه از ماست که بر ماست!
پاسخ دادن
+4 # نوید 1394-12-23 12:33
جناب جوزانی باسلام وعرض خسته نباشید.می دونم درراه ساخت این فیلم بامحوریت ایران آریایی سختی های زیادی پیشرودارید.اما با تمام وجود ازشما خواهش می کنم درراه ساخت کامل این فیلم ازهیچ تلاشی دریغ نکنید.وباوجود همه سختی ها به نتایج وبازتاب های وسیعش فکرکنید.من مطمینم این فیلم با استقبال عجیب مردم درداخل وخارج کشور مواجه خواهدشد.امیدوارم ساخت این فیلم مقدمه ای برای ساخت فیلم هابعدی درباره تاریخ کشورمون باشه.با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ دادن
+2 # fati 1394-12-26 17:05
چه عجب یکی یاد کوروش بزرگ پدر ایرانیان افتاد...آخه کدوم مردایرانی جای کوروشو میتونه بگیره؟ تنها مردی که بهم فهموند میشه فرشته ها هم گاهی اوقات مرد باشن و بیان رو زمین و به مردم کمک کنن.هیچکی نمیتونه جاشو پر کنه
روحش شادویادش گرامی
پاسخ دادن
+5 # محمد 1395-01-08 17:50
کشوری مثل چین یا کره با این که تاریخشون به عظمت و باشکوهی ایران نیست تا حالا کلی فیلم و سریال راجع به تاریخشون ساختن اما ایران هیچی انشا الله این سریال کورش کبیر ساخته بشه تا حداقل بخشی از تاریخ ایران نشان داده شود
پاسخ دادن
+1 # پیمان 1395-01-11 16:59
چطور میشه برای ساخت فیلم نقش کوچیکی داشته باشیم از جارو زدن تا هر چیزی که برای جلو رفتن ساخت فیلم کمک کنه این هم یه جور از اتحاد بین ایرانیا باشه برای افتخار سرزمین کوروش و کسایی که این سردار بزرگ پدر ایران زمین رو همراهی کردن ؟
پاسخ دادن
+4 # فرزند کوروش 1395-01-16 10:57
این فیلم باید درست بشود تا جهانیان بدانند تا خون در رگ ماست ایران سرزمین ماست......سر به دار می دهم ولی کشور به دشمن نمی دهم ..‌‌‌‌‌‌‌
پاسخ دادن
+3 # محسن 1395-01-18 15:00
سلام
اقا با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمیشه معلوم نیست ساخته بشه یا نه اگه کسی خبر داره به مام بگه ولی اگه بشه آی میشه .قابل توجه سازنده ها .یا نسازین یا اگرم میسازین یه فیلم در حد عظمت کورش بزرگ بسازین با تشکر
پاسخ دادن
+4 # نیلوفر 1395-01-19 16:55
انشالله این فیلم با شکوه ساخته بشه و ما دریابیم که کی هستیم و به خودمون بیاییم و پندار نیک.گفتار نیک و کردار نیک را دوباره در سرزمین اجدادیمون ببینیم.و به اصل خودمون باز گردیم.
به قول شاعر:
هر کسی کو دور ماند از اصل خویش
باز جوید روزگار وصل خویش
پاسخ دادن
0 # آرمان 1395-01-20 12:57
گفتاورد از مهدی:
البته درستش کوروش بزرگ هست نه کبیر از کلمات عربی استفاده نکنید تا انجا که امکان دارد

با احترام کامل ! اینطور کلمات مختص به زبان خاصی نیست و در زملن سامی ها اینطور کلمات بین اعراب و ایرانیان مرسوم بوده ، مثل کلمه "مسگد" که کاملا پارسی هست و در قرآن مسجد نامبرده شده !
پاسخ دادن
+8 # حجت 1395-01-26 05:00
خدا وکیلی یا نسازید یا بهترین حالتشو بسازید .نشه مثل یوسف پیامبر با اون دکور مصنوعیش.این فیلم رو باید با جلوه های ویژه ی هالیوودی ساخت تا نزدیکترین به واقعیت باشه در غیر این صورت خوب نمیشه .(دیکاپریو هم به نظرم جزو بهترین گزینه های بازیگری باشه. مسابقه که نیست.میخواید بزرگترین انسان تاریخ رو به تصویر بکشید شوخی نداره .نظر شخصی) .خلاصه نشه مثل حفاریهای بناهای تاریخیمون که آخرش بگیم کاش اصلا انجام نشده بود.سپاس از حسن نییتون اما مجددا خداوکییییلی یا نسازید یا یه چیزی در حد "اگزودوس" بسازید.چرا؟ چون این بزرگترین افتخار این ملته و اگه خوب نشه نتنها همه رو دچار نامیدی بیشتری میکنید بلکه حقیقت بزرگ تاریخمون رو هم کوچیک میکنید.جدا از این که آبروی ما و خودتون رو هم میبرید.با کوروش بزرگ و عزیز سبک سرانه رفتار نکنید خواهشا.بگزارید تجسماتی که مردم تو ذهنشون ازش دارن همون اندازه بزرگ و ایده آل بمونه اگه توانایی بهتر و بزرگتر کردنشو ندارید.....(نظر ملی)!
پاسخ دادن
0 # مهنوش 1395-01-31 11:05
چقدر عالي
و چقدر خوب ميشه كه آقاي دانيال حكيمي براي نقش كورش كبير انتخاب شن با اون صداي رسا و گيراشون
اميدوارم كه ايشون انتخاب شن
پاسخ دادن
+7 # یه کارگردان دلخسته 1395-02-08 20:32
کوروش یک ایرانی بوده پس هیچ دلیلی نداره راسل کرو این نقش رو بازی کنه.
پاسخ دادن
-1 # فرهاد 1395-02-28 17:09
سلام با تشکر فراوان از اقای جوزجانی ....به نظر من فیلم کوروش باید یک فیلم بین المللی باشدو از بازیگران و کارگردانان مطرح هالیوود کمک گرفته شود و در بزرگترین و حرفه ای ترین استادیوهای هالیوود ساخته شود تا عظمت و بزرگی هخامنشیان و تمدن ایران رو به دنیا معرفی کنه .و بهتره که عجله نکرد و زمان زیادی رو صرفش کرد.در غیر این صورت بهتره که ساخته نشه فعلا....
پاسخ دادن
+2 # arash 1395-03-13 20:16
درودبه کوروش بزرگ وجناب جوزانی ازاین که خبرفیلم کوروش بزرگ رادادید ملت آریایی ایران راخرسند نمودیدسپاس گذاریم امیدوارم هر چه زودتر به سرانجام برسد باسپاس
پاسخ دادن
0 # ونداد هرمز 1395-03-26 18:24
به امید خدا که به بهترین شکل با استفاده از برترین تکنولوژی های روز سینما ساخته و مایه افتخار بشه. حتما برای بانوان از گیسوان مصنوعی هم شده استفاده کنند تا طبیعی تر باشه
پاسخ دادن
+1 # امین 1395-04-04 11:45
همه کشور ها با ساختن یک تاریخ ساخنگی سعی در نشون دادن خودشون دارن تا تمدن نداشته را نشون بدن اون وقت توی این مملکت که همه چیزش تاریخه سرمایه گذاری روش انجام نمیشه متاسفانه یک عده تاریخ را فقط در بعد اسلام میبینند در صورتی که تاریخ ما چیزی فراتر از هزار و چهارصد ساله پیشه
پاسخ دادن
+1 # شهناز 1395-04-05 12:44
كتاب ايران باستان كورش كبير توسط آقاي حيدرقلي بنايي بروجني به قلم شعر در آمد و در خرداد1395 در بروجن رونمايي گرديد.شايد با اجازه نويسنده بتوانيد از كتاب ايشان و خود ايشان در راه ساختن فيلم استفاده نماييد.
پاسخ دادن
+1 # سجاد 1395-04-11 03:30
اگه پروژه ساخت فیلم کوروش بزرک ( نه کبیر چرا که کلمه کبیر عربی است ) به سرانجام برسه چی میشه خیلیها که با تاریخ ایران زمین آشنا نیستند آشنا میشوند و ......
پاسخ دادن
+1 # ژاله 1395-04-20 01:51
امیدوارم پایان زندگی کورش بزرگ رو درست نشون بدن,بر اساس گفته های گزنفون منظورمه,
پاسخ دادن
+1 # habib ta mehr 1395-04-28 10:50
باسلام خدمت دوستان من معتقدم باتوجه به چهره ی جذاب تصویر کورش شخصیت وی را میتواندباتوجه به شبیه بودن قیافه به بازیگرایرانی امین زندگانی باشد
پاسخ دادن
+3 # سورنا ایران‌پور 1395-04-28 22:34
حال که گامی چنین بزرگ و در راه سرزمین‌مان بداشته اید، شایسته است نام آن هم بزرگ و پارسی باشد یعنی: «کورش بزرگ»
باسپاس
پاسخ دادن
0 # نیلوفر 1395-06-18 17:49
گفتاورد از امین:
فقط در شان کوروش و نزژاد اریایی بسازید که برترینه

آقای امین این که میگی نژاد آریایی برترینه نژاد پرستیه و این اصلا خوب نیست . ایران و کوروش و نژادت و زبانت را دوست داشته باش خیلی هم خوبه و باید دوست داشت اما از اون ور بوم افتادن و افراط و زیاده روی در هیچ کاری خوب نیست آب که مایه ی حیات است اگه زیاد باشد آدم را غرق می کند.ما ایرانی ها فقط حرف می زنیم در عمل کاری برای وطنمون انجام نمی دهیم خیلی از آثار تاریخی دارند نابود می شوند و کسی مرمتشان نمی کند. ضمنا به دیگران هم می گویم تقدیر از کوروش و ارج نهادن به او و دیگر اسطوره های ایرانی خیلی خوب است ولی بت ساختن از آنان بد است
پاسخ دادن
+1 # نیلوفر 1395-06-18 18:16
به نام خدا سلام. من به عنوان بک ایرانی بسیار خوشحال شدم که فهمیدم می خواهند فیلم کوروش بسازند امیدوارم فیلم خوب و جذابی شود و فیلم های دیگری هم در آینده درباره ی دیگر شخصیت های ایرانی و به ویژه داستان های شاهنامه ساخته شود.امروز بچه های ایرانی داستان سیندرلا و جک و لوبیای سحرآمیز و ...را بهتر از داستان های ایرانی بلدند.اما می خواهم بگویم که هیچ فایده ای ندارد که ما دوهزارسال پیش تمدن و منشور حقوق بشر داشتیم ولی امروز ساده ترین اصول تمدن و حقوق بشر مانند قوانین رانندگی نگهداری از محیط زیست حفظ حریم خصوصی دیگران انتقادپذیری و... را زیر پا می گداریم آن هم در عصر تکنولوژی!گیرم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل؟بیایید به جای این که این قدر روی کوروش بزرگ گفتن به جای کوروش کبیر گفتن حساس باشیم به مسائل بزرگتر توجه کنیم و برای پیشرفت ایران کاری کنیم.
پاسخ دادن
-1 # reyhaneh 1395-07-04 15:28
سلام
ای کاش که راسل کرو در نقش کوروش بزرگ ما ظاهر میشد.
طبق گفته ها قراره یک ایرانی نقشش ذو بازی کنه پس امیدوارم شهاب حسینی باشه
پاسخ دادن
0 # تینا 1395-07-27 00:26
راسل کرو ایرانی نیست دوستان.اینو پادشاه اندیشه اتون کنید واینقدر نام ایشونو نیارید.مطالعه نکردین مگه؟قراره فرزند آریا باشه...همچنین گفتن که شاید غافلگیر بشیم(شاید بازیگر ناشناخته ای رو بیارن).بابت گزارش سپاس(خواستم پارسی باشه الکی انگار =)
پاسخ دادن
+1 # انوشیروان 1395-08-10 04:07
سلام و درود برای نقش کوروش بزرگ بنیان گذار اولین امپراطوری ایران امیر زندگانی ،حامد کمیلی از این تیپ بازیگرا نیارید تیپشون جالب نیست شخصی که می خواهد نقش کوروش را بازی کند باید بین 40تا 60 سال باشد این افراد که نام می برم به نظرم خوب باشن ابراهیم مالک اشتر که در فیلم مختار بازی کرد 2داریوش ارجمند 3فریبرز عرب نیا4_فرهاد قائمیان در ضمن بازیگر خارجی هم بازی نکنه از نظر سیاسی تاثیر گذار است به امید روزی که ساخته شود
پاسخ دادن
+1 # سجاد 1395-08-21 22:07
خدا کنه هر چه زود تر این فیلم رو بسازن تا جهانیان از عظمت بزرگترین امپراطوریه جهان امپراطوریه پارس با خبر بشن و مخصوصا اعراب تا دهنشون بسته بشه زنده باد بر پدر ایران کوروش بزرگ ودر پایان هرجای دنیا کم اوردیم نام کوروش را بر زبان آوردیم.
پاسخ دادن
+1 # وحید 1395-10-23 09:17
چندان خوشبین نیستم.
پاسخ دادن
0 # لر آریایی از نوادگان کورش 1395-12-04 15:49
سلام آقای جوزانی
شما باعث افتخار ما لرها هستید
خواهش میکنم هرچه زودتر فیلمو با بهترین جلوه های ویژه بساز
بلیتش هر چی بخواید قبوله
پاسخ دادن
0 # حمید 1395-12-23 15:08
بهترین خبری بود که تا به حال شنیدم امید وارم زود تر ساخته بشه
پاسخ دادن
0 # مهدی 1396-02-19 16:45
ترو خدا این فیلمو بسازید این فیلم آروزوی هر ایرانیه
پاسخ دادن
0 # محمد ایرانی 1396-04-07 03:28
من دست تک تک عوامل رو میبوسم . ایرانی واقعی نمیدونه چه جوری باید از شما تشکر کنه جناب آقای جوزانی
پاسخ دادن
+1 # سارافتحی 1396-04-13 11:59
به نام خدای یکتا
با سپاس و درود فراوان
جناب آقای مسعود جعفری جوزانی
سارا هستم فرزند شهید فتحی از شهرستان زنجان . نوروز 90 بهانه ای بود برای آشنایی من از استان سراسر شکوه فارس . یکبار کافی بود تا سراپای وجود من احترام و ارادتی خالصانه برای بزرگان کشورم باشد . تردیدی ندارم که سرزمین کهن من ، محتاج قهرمانان دروغین بیگانه نیست قهرمان من جومونگ و سلطان سلیمان نیست . قهرمان دیروز من آریو برزین، سورنا و قهرمان امروز من شهید باکری و شهید بابابی است . فراموشی سرداران بزرگی چون آریو برزین ، گواهی برای فراموشی زود هنگام فداکاری های شهدای قهرمان امروز کشور خواهد بود . خون های کشته شدگان در راه آزادی ایران ، متعلق به هر دوره که باشد هخامنشیان ، ساسانی ، سامانی ، جمهوری اسلامی ایران جزء مقدس ترین ، پاک ترین و شجاعترین دلیران این سرزمین ، قابل احترام بوده و نباید بر حسب سلیقه نوع حاکمیت در آن زمان برخورد گردد . داشتن فرهنگ ، لازمه ی پیشرفت هر ملتی است ایران یعنی تخت جمشید ، پاسارگاد ، سی و سه پل ، ارگ بم ، خلیج فارس ، گنبد سلطانیه و... از شما سپاسگذارم طرح ساخت و احیای زندگی کوروش بزرگ هم آرزوی من هست . فرهنگ سازی در این زوایا ، کودکان امروز ما را متوجه خواهد کرد که کوروش بزرگ یا شاید ذوالقرنین ، پادشاهی پر افتخار و جنگاوری دلیر برای ایرانیان بوده و یکی از بزرگترین افتخارات هر ایرانی .
این هزینه ها برای ساخت و تماشای فیلم پادشاهان بی کفایت قاجار ، حرمسرا ها ، وطن فروشی ها و... در ذهن کودکان امروز ما ، تدوینگر فردای نا امیدی و تاریکی هاست . آقای جوزانی عزیز ، خواهش میکنم به راهتون ، پر قدرت تر ادامه بدید . پلاکی از مرد بالدار نشان فروهر ، همیشه در کنار من هست . این مدال ، مدال افتخار ، نشانی از هویت و گذشته پر شکوه من هست . شجاعت ، نجابت ، اصالت آئین ماست . ایران امروز ، محتاج غرور و خود باوریست .
احساس شما به این مرد بزرگ قابل تقدیر و احترام بسیار هست . امیدوارم موفق باشید .
پاسخ دادن
0 # علی 1396-09-08 16:46
این نقش را به بازیگر فرخ نژادبدهید
پاسخ دادن
0 # یوسف 1396-10-18 14:06
ای کاش بازیگرش راسل کرو بود.چون همونجور که خودشون قبلا گفتن فیلم باید بین المللی باشه.با این وضع بعید میدونم در سطح جهان این فیلم مطرح بشه.بعلاوه اقای راسل کرو در انجام این جور نقش ها هم استادن و هم چهره ی خوبی برای انجامش دارن.حیف شد...
پاسخ دادن
0 # شهرام 1396-12-01 11:17
درود.... سریال در چشم باد بخش های غیر واقعی و منفعت گرایانه داشت. خواهشمند است فیلمی برای کوروش نسازید...شما نه می توانید و نه میگذارند فیلم یا سریال در مورد پیشنه ایران بر اساس واقعی باشد...
پاسخ دادن
0 # شهریار آریابد 1398-05-07 07:55
ساخت این فیلم انجام نخواهد شد هرچند که چهره اهورایی کورش بزرگ تابناکتر از آنست که دیو سیاهی ها بتواند از فروغ آن بکاهد .
پاسخ دادن
0 # مصطفی 1398-08-13 22:12
گفتاورد از mojimichael:
قرار بود بین المللی باشه نه ملی


درستش همینه که بین المللی باشه چون کل دنیا کوروش کبیر را میشناسن و از منشورش استفاده های درستی از جمله در قانون اساسیشون رو نوشتن آفرین به کوروش وکوروش دوست
پاسخ دادن
0 # صوفی 1400-10-18 06:33
درود بر شما و روح پاکش
سفره ی باز نشده یک عیب دارد
سفره ی باز شده هزاران عیب
می خواهیم مشهورترین پادشاه این سرزمین را به کسانی بشناسانیم که ۳جلدش(منشور)وبیش از نیمی آثارش درموزه و نمادهاش بر سردر ادارجات
آنهاست.
کوروش تو بخواب آسوده
نامت ماندنیس در سینه
پاسخ دادن

نوشتن دیدگاه


دستاوردهای هموندان ما

بارگذاری
شما هم می توانید دستاوردهای خود در زمینه ی فرهنگ ایران را برای نمایش در پهرست بالا از اینجا بفرستید.
 

گزینش نام برای فرزند

 

نگاره های کمیاب و دیدنی

XML