+2 تراز
472 بازدید
در پالایش زبان از سوی (35 تراز)

درود بر دوستان

زبان پارسی از دیرزمان در ایران بزرگ درخور نگرش بود و هست . می دانیم سره گرایی در زبان پارسی هرگز در زمان کنونی آفریده نشده لیک این دانش و پالایش و سره گرایی به زمانهای بسیار دور بر می گردد پورسینا و ابوریحان بیرونی سره گرا بودند ،فردوسی بزرگ و اسدی توسی از واژگان پارسی و سره بهره می بردند و... حتا در زمان ایلخانیان سره گرایی داشته ایم و نسکی به زبان پارسی بی هیچ واژه بیگانه در آن روزگار نوشته شده است . پن ( ولی ) در صدا وسیما بر پاد سره گرایی مستند های دروغین ساخته حتا در برنامه به اضافه مستند( چند روز  پیش ) از پژوهشگری موی بلند در زمینه ادب پارسی میزبانی کرده و نخستین دشمن زبان پارسی را سره گرایی خوانده ( نه دوم نه سوم ، نخستین دشمن !!!! ) و همچنین برخی از این گواهنماها ( مستندها) سره گرایی و پارسی گرایی را دسیسه انگلیسی ها برای از میان بردن زبان عربی و اسلام  شناسانده بودند. و می گویند انگلیسی ها برای از میان بردن دین و مذهب در ایران پارسی گرایی و باستان دوستی در ایران را رواگ دادند . و از این گفته های پوچ و ایران ستیزانه ... دیدگاه شما دوستان در پاسخ به این ایران ستیزان و پارسی ستیزان چیست ؟ با سپاس از شما فرهیختگان

2 پاسخ

+2 تراز
از سوی (4,357 تراز)
ویراست در از سوی
هر کس که با پارسیک سره، بلوچیک سره، کردیک سره، آسیک سره، پشتو ی سره ناهمداستان و پادورز باشد با ایران و مردم ایرانیک دشمن است. سره‌گرایی از خردگرایی ی یله برخاسته است. این کسان درازگیسو بهتر است به گیسو ی درازشان بپردازند نه چیز-ی دیگر. چسباندن هر چیز-ی به دین و خدا و اهریمن نشانه ی کمی ی خرد است.
کسان-ی که اواز به ادب پارسیک میپردازند از همان زوان آشفته و ناتوانا خوامند اند. اگر آن واژگان کهن هنوز زیونده اند بژ آن چمگان کهن مرده اند و کسان ادبدوست چشم بر این آمتیچ (حقیقت) بسته اند. بیگمان اگر ایشان به پانسد یا هزار سال پیش بازگردند زوان مردم آن زمان را درستانه نخواهند اندریافتن. مگر این که واجان مرده و هزاران چمگان مرده را بوندکانه بیاموزند.
مردم انگلیک و دیگر کسان دشمن به پندار ایشان هر کار هم که کرده باشند ما اکنون نه به پیروی از آن کسان دشمن! بیک بر شالده ی نیاز اکنون و به پیروی از خرد خویش به سره‌گرایی میپردازیم.
+1 تراز
از سوی (3,641 تراز)
درود بر شما
درباره ی سره گویی و سره نویسی خواندن جستار زیر بایسته است :

گفتمان های پیشنهادی

+2 تراز
0 پاسخ
+1 تراز
1 پاسخ
آغاز گفتمان اکتبر 22, 2016 در نسکشناسی پارسیک سره از سوی ВОСПУҲР (4,357 تراز)
+3 تراز
1 پاسخ
آغاز گفتمان مارس 15, 2020 در پالایش زبان از سوی فرزاد بتهایی
0 تراز
2 پاسخ
آغاز گفتمان مارس 12, 2016 در پالایش زبان از سوی ВОСПУҲР (4,357 تراز)
...