+2 تراز
614 بازدید
در پالایش زبان از سوی (4,357 تراز)
برچسب گذاری دوباره از سوی

خواهشمند ام برای پالایش درست و تندتر زوان پارسیک و واژه‌گزینی و دیگر بخشان اندیشه‌تان را پیش بنهید و باورتان را بگوید و یاری بکنید. تا هنگام-ی که کارمان سازمان یافته و هندمند (باقاعده) نببوده است دوباره‌کاری و ناسیچمندی و پیشروی ی آهسته اندر کار پالایش و بازپیرایی ی زوان بوش (وجود) خواهد داردن. همچنین تا هنگام-ی که برای پالایش زوان شیوه-ای درست ندارده باشیم کار و کوششمان چندان سودمند نخواهد بودن.
نمونه‌وار یک-ی از هندان اندر پالایش زوان این است که نِباییم با بن گدرگ (مانند ساخت به جای ساز) واژه بسازیم و بگزینیم.

2 پاسخ

+1 تراز
از سوی (3,641 تراز)
ویراست در از سوی

دلسوزی و کوشش شما در زمینه ی پالایش و پیرایش زبان پارسی براستی ستودنی است . دریغ که شمار یاری دهندگان اندک است و کوشش هایی هم که انجام می شود یکپارچه و به هم پیوسته نیست و کارهایی که این سو و آنسو انجام می شود با آنکه بسیار ارزشمند است اما پراکنده است . نیاز داریم که بگونه ی گروهی کار را پیش ببریم و گسترش دهیم . اگر بتوان گروهی را سامان داد و هر کس کاری به گردن بگیرد کار بهتر به سامان و سرانجام می رسد . سپس می توان برآیند این کار را به دستگاه ها و بنیادهای آموزشی و فرهنگی سپرد .من در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد و امیدوارم دیگر دوستان و کاربران گرامی هم یاری برسانند.


+1
از سوی (4,357 تراز)

باییم اندر یک آگهی از کسان دانشور یاری بخواهیم و ایشان را به همکاری بویشانیم. (دعوت)

0 تراز
از سوی (2,031 تراز)

درود،


چه خوب است اگر بتوانیم برای ویژه واتان و داستانکانی که اندر سخنگوی روزانه بسیار اندرورزانده می‌شوند، برابر سره بیابیم (یا بسازانیم). بیشتر آنان آهنگیک و چامه وار هستند و یافتن برابر سره آهنگیک، برای آنان چندان ساده نیست.
نمونه وار پیوندان زیر را دنبال کنید:
اندر زوان انگلیک، واژه نامگان جداگانه و گکانیک برای ویژه واتان و داستانکان نوشته شده است، مانند واژه نامه McGraw-Hill's Dictionary of American Idioms and Phrasal Verbs که میتوانید آنرا اندر Google بجویید.
...