+2 تراز
999 بازدید
در دیگر جستارها ... از سوی (2,031 تراز)
ویراست در از سوی

درود،


برای سره گوی و سره نویسی باییم بیشتر کوشیدن. تا زمانی که با نویسمان اربیک می نویسیم، برای سره گرایی، آب اندر ها‌ون می کوبانیم.
نوشتن زوانان ایرانیک با نویسمان اربیک، به اندازه نوشتن زوان اربیک، با نویسمان پهلویک، یا نویسمان اوستاییک، خنده دار است.
از سرچیکان گرامی مهر میهن خواهش می کنم اگر می توانید، بخش جداگانه ای را هم برای نوشتن با نویسمان اوستاییک ویژه کنید (مانند بخش جداگانه برای گومان و پرسش)، تا همه، کم کم خواندن و نوشتن با نویسمان اوستاییک را بیاموزند.
کاربران می توانند اندر آغاز، بگزینند که می خواهند به بخش اربیک اندرشوند، یا بخش اوستاییک.
 از آنجا که اواز، به ۲۲ پادواکه، و ۶ واکه اوستاییک، نیاز داریم، آموختن آنان هم از ۳۲ نویسه اربیک، آسان تر است. 
همچنین، زمانی که نویسگان اربیک افزودگ، مانند [ع] ‌و [ط] ‌و [ث] و ... را ندارده باشیم، اگر بخواهیم هم، نمی توانیم واژگانی مانند [تشعشعات]، [استثنائات]، و ... را نوشتن. اینپدیژگ، این واژگان ناسره، خود به خود، سترده می شوند و واژگان سره به جای آنان اندرورزانده می شوند.

3 پاسخ

+2 تراز
از سوی (3,641 تراز)

درود بر شما

پیشنهاد شما را بررسی می کنیم . یادآوری می شود که افزودن بخش تازه ای با چند و چونی که شما گفته اید نیاز به سرپرستی و پشتیبانی دارد . همچنین باید پیش بینی کنیم که آیا این بخش پس از کوشش ها و پشتیبانی ها ،برآیند خوبی در پی خواهد داشت یا نه . 
0
از سوی (2,031 تراز)
ویراست در از سوی

𐬛𐬭𐬎𐬛،


𐬈𐬥𐬔𐬁𐬭.𐬨𐬌𐬙𐬀𐬬𐬁𐬥.𐬌𐬨.𐬵𐬀𐬘𐬁𐬥𐬀.𐬥𐬈𐬬𐬌𐬯𐬀𐬔𐬁𐬥.
𐬈.𐬀𐬬𐬈𐬯𐬙𐬁𐬫𐬌𐬐.𐬭𐬁.𐬙𐬀𐬭𐬁𐬥𐬈𐬬𐬈𐬱𐬙𐬀𐬥𐬺
𐬥𐬈𐬔𐬀𐬭.𐬈.𐬑𐬬𐬀𐬛.𐬭𐬁.𐬠𐬈𐬥𐬈𐬬𐬌𐬯.𐬌𐬛𐬺

0
از سوی (3,641 تراز)
درود بر شما آقای احسانی
نمیتوانم نوشته ی شما را بخوانم و دریابم .
0
از سوی (2,031 تراز)
ویراست در از سوی

درود بر شما،


اگر  اندر هر یک از گامگان نوشته شده، اندر پیوند https://www.mehremihan.ir/forum/3609/نوشتن-با-نویسمان-اوستاییک-نویسگان-unicode، با دشخواری رویارو شدید، خواهش می کنم بنویسید، تا بکوشم، و چاره ای برای آنان بیابم.
+2 تراز
از سوی (4,357 تراز)
پیشنهه-ای بسیار خوب است. نوشتن راست به چپ با نویسمان اوستاییک تا اندازه-ای هنوز دشخوار است.
من نیز پیش مینهم که نویسمان اوستاییک اندر برخ-ی از بخشان پایگاه مهر میهن نماده و بهره‌وری ببود تا مردم با این نویسمان بیشتر آشنا ببوند و این خوی پرگزند به نویسمان اربیک پس از هزار و اند-ی سال کمتر ببود.
چُنین بَواد،
سپاسمند ام
+2 تراز
از سوی (4,357 تراز)

مردم با نویسمان میخیک (باستان پارسیک) آشناتر اند. بد نیست نام پایگاه اندر بالا با نویسمان میخیک/میخوَش نیز باشد. من آن را میورزانم.

+1
از سوی (2,031 تراز)
ویراست در از سوی

درود،


به نگر من برتری بسیار بزرگ نویسمان میخیک، اندر سنجش با نویسمان اوستاییک، شایش ترانوشتن از چپ به راست است، که بسیار ساده تر از ترانوشتن، از راست به چپ است.‌ بویژه زمانی که بخواهیم نشانگانی مانند @، /، ٪، #، ... را (بویژه اندر میان سهمان) اندرورزاندن، یا زمانی که بخواهیم یک واژه بیگانه را، اندر میان سهمان، با انگلیک نویسگان، ترانوشتن. 
بژ برتری نخست نویسمان اوستاییک، اندر سنجش با نویسمان میخیک، این است که نویسمان میخیک، برای نوشتن با دست، شاید کمی دشخوارتر بودن. چون باییم هر بخش یک نویسه را، جداگانه با دست، مانند گوه، پنگاشتن. نمی دانم اگر به جای گوه، یک کشه بپنگاریم، پیدای آن چگونه می شود؟ (می توانیم آزمودن).
به نگر من، برتری دوم نویسمان اوستاییک، اندر سنجش با نویسمان میخیک، این است که می توان از آن، اندر برابر کسانی که از نویسمان اربیک، به کرکوز دینیک، پادآفند می کنند، بهره بردن. چون ایرانیکان، نویسمان اوستاییک را هم زمانی، به کرکوز دینیک، می اندرورزاندند. بژ چنین کرکوزی را، برای نویسمان میخیک نمی توان آوردن.
...